در حالی که نماینده سازمان خصوصی سازی مدعی است دولت در سال جاری هیچ گونه تعهدی برای تخصیص اقدامات قضایی به بازماندگان ندارد، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تلاش می کنیم منابع لازم را برای اجرای عدالت فراهم کنیم. به بازماندگان

به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، چند سالی است که بحث واگذاری سهام به بازماندگان یا به اصطلاح مشمولان جدید در رسانه ها مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. بحث اهدای سهام دو سال پیش مطرح شد و کمیته امداد و سازمان بهزیستی حتی 4.5 میلیون نفر از دهک سوم کم درآمد را شناسایی کردند اما به نتیجه نرسیدند.

محمود قامت مسئول واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین اظهارنظرها در این زمینه اخیرا گفته است که علیرغم تکلیف قانونی دولت در سال های 1401 و 1402 مبنی بر تخصیص سهام به بازماندگان سه دهک کم درآمد، اما در سال 2018، در سال 2018، در سال های 1381 و 1381، دولت در سال 1402 از سوی دولت تخصیص داد. از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی وجود داشت، اما در نهایت چون سهام ارزشمند شرکت های باکیفیت، سودآور و آزاد در دست دولت بود، در واقع این تکلیف قانونی ناتمام ماند. در سال 1403 دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که تکلیفی که قابل انجام نیست در بودجه امسال لحاظ نشود. بنابراین، در سال جاری دولت هیچ تعهدی برای تعیین تکلیف عدالت برای بازماندگان ندارد.

در مقابل، اما فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون آمادگی خود را برای رفع مشکلات مربوط به برگزاری مجامع سهام سرمایه استانی و همچنین واگذاری سهام سرمایه به بازماندگان طبق ماده 44 قانون اساسی اعلام می دارد. قانون اساسی

به گفته این نماینده مجلس شورای عالی اصل 44 قانون اساسی وظیفه خصوصی سازی و واگذاری شرکت های بزرگ دولتی را بر عهده دارد و بر این اساس تلاش می کنیم منابع لازم را برای تامین عدالت بازماندگان فراهم کنیم.

اگرچه دو نماینده مجلس نیز به عنوان ناظر در شورای عالی اصل 44 قانون اساسی حضور دارند، اما در 3-4 سال اخیر به دلیل مشکلاتی، واگذاری شرکت ها و بنگاه های دولتی و وابسته به دولت باعث شده است. به درستی انجام نشده و باعث سهام شده است. عدالت برای بازماندگان نباید دنبال شود.

در حال حاضر چندین میلیون نفر هیچ سهمی نگرفته اند و این موضوع به یک چالش تبدیل شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :