بعدی- گیاه بهاره طعمی تند و فلفلی دارد یکی این سبزی مهم در تمدن یونان، ایرانی و روم باستان بوده است.

به گزارش فرارو به نقل از Good Housekeeping، یک سیستم امتیاز دهی ارزش غذایی سبزیجات را بر اساس غلظت ویتامین ها و مواد معدنی ضروری آنها تعیین می کند. سبزیجات سالم مانند اسفناج و چغندر حدود 80 امتیاز دارند. تنها سبزی که 100 امتیاز می گیرد علف بهاره است! علف بهاره ارتباط نزدیکی با کلم، کلم، تربچه و خردل دارد. گیاه بهاری فواید زیادی برای سلامتی دارد. ویتامین A و پتاسیم بیشتری نسبت به کاهو معمولی و همچنین ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد.

تنها مشکل این سبزی فوق العاده این است که به سختی پیدا می شود و فقط در بازارهای خاصی به فروش می رسد. شاخه های جوان تر چمن بهاره طعم ملایم تری دارند و ساقه های نرم و توخالی دارند. ایده آل است که به صورت خام مصرف شود و به سالاد اضافه شود. گیاه بهاره رسیده طعمی تند و فلفلی دارد و ساقه‌های آن سفت است، بنابراین باید پخته شوند.

این سبزی را می توان به سیب زمینی سرخ کرده یا سوپ اضافه کرد، اما مانند سایر سبزیجات، مهم است که از پختن بیش از حد خودداری شود. هر چه سبزیجات بیشتر در معرض گرما قرار گیرند، ویتامین های بیشتری از دست می دهند.

اما بهترین راه برای مصرف سبزی بهاری خام نیست! به ویژه برای علف های بهاری بالغ، شکستن برخی از ساقه های فیبری از طریق پخت و پز به استخراج مواد مغذی بیشتر کمک می کند. بدن برای هضم، تجزیه و جذب این سبزی به زمان زیادی نیاز دارد. گیاه بهاری برای مدت طولانی در دستگاه گوارش بدن باقی می ماند و برای بهبود عملکرد این سیستم بسیار مفید است.

علف چشمه همچنین حاوی مقدار زیادی آهن، کلسیم و اسید فولیک است و مصرف آن به درمان کم خونی نیز کمک می کند. این سبزی به طور طبیعی در محیط های مرطوب و معتدل آسیا و اروپا رشد می کند. بنابراین، بیشتر مردم آن را با علف های هرز اشتباه می گیرند و از فواید بی نظیر آن برای سلامتی بی اطلاع هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما