تشدید رقابت دو خودروساز بزرگ چینی ؛ جیلی با پیشرانه جدید خود بی وای دی را به چالش می کشد

در اوایل سال جاری، BW دی با معرفی فناوری DM 5.0 وارد رقابت شدیدی با جیلی شد و مدعی شد که این موتور بسیار بهتر از موتورهای رقیب است. در طول مقدمه، BY دی او جیلی را به چالش کشید و از این شرکت خواست که به نوعی از فناوری خود دفاع کند یا دیگر صحبت از رقابت را متوقف کند! به نظر می رسد جیلی به این چالش پاسخ داده و در آستانه معرفی نسل جدید موتور خود است. این موتور Thor نام دارد و مشخصات بسیار خوبی دارد.

راندمان بالای موتور جدید جیلی

گان جیایو، مدیرعامل گروه خودروسازی جیلی، اعلام کرد که این موتور جدید اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. این پیشرانه هیبریدی پلاگین (PHEV) دارای بازده حرارتی 46 درصد در بخش موتور است و برد ترکیبی بیش از 2000 کیلومتر را ارائه می دهد. به علاوه مصرف سوخت این موتور کمتر از 3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که موتور جدید ثور در کراس اوور جیلی گلکسی استارشیپ 7 استفاده شود این کراس اوور در لیست مدل های جدید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) قرار داشت و احتمالا در آینده وارد بازار خواهد شد. بعدی اطلاعات موجود نشان می دهد که موتور پلاگین هیبریدی این خودرو 1.5 لیتر حجم و 110 اسب بخار قدرت دارد. برای مقایسه موتور در DM 5.0 BY دی 99 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو از باتری لیتیوم آهن فسفات استفاده می کند که توسط SVOLT یا Sunwoda عرضه می شود.

تشدید رقابت بین دو خودروساز بزرگ چینی؛ جیلی با موتور جدیدش دی چالش ها
تشدید رقابت دو خودروساز بزرگ چینی ؛ جیلی با پیشرانه جدید خود بی وای دی را به چالش می کشد

وزن خالص جیلی گلکسی استارشیپ 7 بسته به نسخه های مختلف بین 1724 تا 1790 کیلوگرم متغیر است. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط ​​با ابعاد 4740 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به 2755 میلی متر می رسد.

جیلی و نوآوری در زمینه های دیگر

Gan Jiayoue همچنین در کنفرانس جهانی خودروهای انرژی جدید در سال 2024 به سایر فناوری های جیلی اشاره کرد. این شرکت در حال آزمایش قوی ترین موتور جهان است. گفته می شود این موتور توانایی رسیدن به 30000 دور در دقیقه را دارد و بستری با ولتاژ بین 0 تا 1200 ولت فراهم می کند. این ویژگی منجر به پاسخ های پویا سریع، تاخیر کم و دقت بسیار بالا می شود.

تشدید رقابت بین دو خودروساز بزرگ چینی؛ جیلی با موتور جدیدش دی چالش ها
تشدید رقابت دو خودروساز بزرگ چینی ؛ جیلی با پیشرانه جدید خود بی وای دی را به چالش می کشد

علاوه بر این باید گفت که جیلی در حال آماده سازی نسل جدیدی از باتری ها به نام Aegis برای استفاده در محصولات خود است. این باتری از نوع لیتیوم فسفات آهن بوده و از نظر دوام و دامنه حرکتی عملکرد بهتری دارد. به نظر می‌رسد جیلی می‌خواهد با معرفی فناوری‌های جدید به یک شرکت پیشرو در زمینه خودروهای انرژی‌های نو تبدیل شود که بدون شک BY نیز چنین است. دی مشکل ساز خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما