دانشمندان ایتالیایی اخیراً پس از کشف این موضوع که پارچه معروف به «کفن تورین» به زمان عیسی مسیح (حدود دو هزار سال پیش) برمی‌گردد، خبرهایی را منتشر کردند.

به گزارش روزیاتو، هوش مصنوعی اکنون بر این اساس تصویر جدیدی از چهره عیسی ساخته است.

وب سایت MailOnline از ابزار هوش مصنوعی مرلین پرسید:

آیا می توانید یک طراحی واقعی از چهره عیسی مسیح بر اساس چهره روی کفن تورین بسازید؟

نتیجه حاصل از هوش مصنوعی نشان می دهد که عیسی مسیح چهره ای سفید، چشمان آبی درشت، ریشی مرتب و خارهای روی صورت خود دارد.

کفن تورین در کلیسایی در مرکز شهر ایتالیا نگهداری می شود. یکی این یکی از مقدس ترین آثار مسیحیت به حساب می آید.

به گفته تیم اندرسون، محقق مؤسسه فناوری جورجیا که در این مطالعه شرکت نداشت، “گفته می شود کفن همان پارچه ای است که جسد مصلوب عیسی هنگام دفن او در آن پیچیده شده است.”

آیا این چهره واقعی عیسی مسیح است؟ بازسازی چهره عیسی بر اساس کفن تورین

هنگامی که کفن تورین برای اولین بار در دهه 1350 به نمایش گذاشته شد، به عنوان کفن واقعی ارائه شد که جسد تکه تکه شده عیسی پس از مصلوب شدن او در آن پیچیده شده بود.

این کفن که به نام «کفن مقدس» نیز شناخته می‌شود، تصویری محو از جلو و پشت بدن یک مرد ریشو دارد. بسیاری از مسیحیان معتقدند که بدن عیسی به طور معجزه آسایی بر روی این پارچه نقش بسته است.

به نظر می رسد مطالعات انجام شده در دهه 1980 این نظریه را رد می کند. چرا که محققان در این تحقیق، کفن تورین را به قرون وسطی یعنی صدها سال پس از مرگ عیسی نسبت دادند.

آیا این چهره واقعی عیسی مسیح است؟ بازسازی چهره عیسی بر اساس کفن تورین

اما با تکنیک جدیدی که شامل استفاده از اشعه ایکس برای بررسی سن مواد مختلف است، محققان ایتالیایی تایید کرده‌اند که این پارچه حدود 2000 سال پیش و در زمان حضرت عیسی مسیح ساخته شده است.

این یافته‌های شگفت‌انگیز این نظریه را تأیید می‌کند که یک الگوی رنگ پریده و خونین مردی با دستان بسته روی بدن عیسی باقی مانده است.

این پارچه تصویری رنگ پریده و قهوه ای رنگ از جلو و پشت بدن مردی لاغر با قد حدود 170-180 سانتی متر را به تصویر می کشد.

آثار روی بدن او نیز با زخم های مصلوب شدن عیسی که در کتاب مقدس ذکر شده است (خار در سر، زخم در پشت، کبودی روی شانه ها) همزمان است.

آیا این چهره واقعی عیسی مسیح است؟ بازسازی چهره عیسی بر اساس کفن تورین

به گفته مورخان، صلیب عیسی که بر روی شانه های خود حمل می کرد، تقریباً 130 کیلوگرم وزن داشت و این وزن باعث کبودی روی شانه های او شد.

کتاب مقدس می گوید رومیان عیسی را شلاق زدند. این با زخم های پشت بدن این مرد مطابقت دارد. همچنین رومیان قبل از مصلوب کردن عیسی تاجی از خار بر سر او گذاشتند.

این تحقیق جدید با یافته های دهه 1980 که کفن تورین را به زمانی فراتر از زمان عیسی نسبت می دادند، تناقض دارد.

در آن زمان گروهی از محققین بین المللی قطعه کوچکی از کفن را با تاریخ گذاری کربنی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این پارچه در فاصله سال های 1260 تا 1390 میلادی یعنی در قرون وسطی ساخته شده است.

آیا این چهره واقعی عیسی مسیح است؟ بازسازی چهره عیسی بر اساس کفن تورین

اما نویسندگان مطالعه جدید ادعا می کنند که تاریخ گذاری کربن معتبر نیست. زیرا این پارچه آنقدر کثیف شده که در طول قرن ها تمیز نمی شود.

علاوه بر این، هیچ توضیحی در مورد چگونگی شکل گیری این بافت توسط فناوری های قرون وسطایی وجود ندارد.

در واقع، شواهد نشان می دهد که هیچ یک از تکنیک های شناخته شده جعل در این پارچه استفاده نشده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما