دکتر سیدموید علویان اظهار داشت که محققان این نتیجه را آشکار کردند. یکی وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان کبد هپاتیت C است، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که حدود پنج درصد از بیماران هپاتیت C که از راکد بودن کبد رنج می برند، به سرطان کبد مبتلا می شوند و این اغلب سال ها ادامه دارد. نباید فراموش کرد که سیروز (کبد تنبل) برای بروز سرطان کبد باید رخ دهد. البته واضح است که همه مبتلایان به هپاتیت C به سرطان کبد مبتلا نمی شوند، اما سرطان کبد در افراد مسن، در مردانی که به مصرف الکل ادامه می دهند یا در مردانی که هپاتیت B نیز دارند بیشتر ایجاد می شود.

ایسنا، علائم و نشانه های سرطان کبد در مراحل اولیه را غیر اختصاصی و شامل علائمی مانند خستگی، ضعف و بی اشتهایی عنوان کرد و افزود: البته زردی و آبریزش معده نیز در مراحل پیشرفته بروز می کند. برای اینکه سرطان کبد سریعتر تشخیص داده شود، با نظر پزشک باید آزمایش خون آلفا فتوپروتئین روده (aFP) و سونوگرافی شکم انجام شود.

علویان ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این نوع سرطان باید به نکاتی توجه کرد:

سیگار نکشیدن؛ زیرا سیگار عاملی است که به شکل گیری سرطان کمک می کند.

اجتناب از الکل: نوشیدن الکل خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.

از خوردن بادام زمینی و پسته ذخیره شده که ممکن است به آفلاتوکسین آلوده باشد خودداری کنید.

از بین بردن ویروس و کاهش شدت ضایعات کبدی ممکن است از سرطان جلوگیری کند.

وی درباره درمان سرطان کبد نیز گفت: در حال حاضر درمان این سرطان شامل شیمی درمانی، شیمی درمانی از شریان کبدی همراه با آمبولیزاسیون یا پیوند کبد است و سرطان کبد نیاز به شناسایی در مراحل اولیه دارد. بیماری.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما