هنرمندان یا اساتید ممنوع التصویر، اگر شکایت کنند، نگرانی آنها را بررسی می کنیم

ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ورود و نقش آفرینی در صورت رفع توقیف برخی هنرمندان و اساتید دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ممنوعیت کار برخی از هنرمندان اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرت سیاست گذاری را دارد؛ در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه فعالیت می کند. او باید اسناد را بنویسد و نظارت کند. البته باید حقوق شهروندی، مؤمنان و ذینفعان در نظر گرفته شود و این حقوق در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و اسناد قانون اساسی مذکور رعایت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اما اگر خارج از مدارک فوق با فردی برخورد شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد عمل می شود. برخی از هنرمندان یا اساتید به شرط مراجعه به شورا و شکایت از مشکلاتشان ممنوع الکار شده اند. ما در حال بررسی آن هستیم.

خسروپناه گفت: در این سال ها اساتیدی بودند که از موضوع جذب (در دانشگاه) گلایه داشتند و به شورا مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی کشور چندی پیش گفت: کمتر از 30 هنرمند با مشکل و ممنوعیت کار مواجه هستند. آنها با همکاری و کمک آنها حل خواهند شد. هیچ کس نمی تواند برای یک هنرمند محدودیت ایجاد کند مگر اینکه خودش آن محدودیت ایجاد کند، هنرمند همیشه به اثر هنری خود می چسبد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما