به گزارش مانیبان به نقل از تجارت نیوز، احمد نژادیان در نشست با اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری شمالغرب کشور که با حضور قاسم ابوطالبی معاون رئیس جمهور و یوسف برگزار شد. درویشی عضو شورای عالی نظام پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز با اشاره به جنایات صهیونیست ها در لبنان اظهار داشت: پرستاران کشورمان هر روز درخواست های مختلفی برای ارائه خدمات پرستاری دارند. مجروحان جنگی منطقه و حوادث احتمالی و چند پرستار با ما تماس گرفته و اعلام آمادگی کرده اند.

مسئول سازمان نظام پرستاری کشور با اعلام اینکه نامه آماده سازی پرستاران نیز به دست مسئولان رسیده است از ارتش، دولت و دولت برای اجرای عملیات صادق 2 قدردانی کرد.

نجاتیان گفت: این اقدام نشان داد که جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر خطرات هویتی و امنیتی خود سکوت نخواهد کرد و امیدواریم این اقدام به دشمنان بفهماند که منطقه نیازمند صلح و آرامش و صلح است. و آرامش باید به این منطقه بازگردد.

مشکل اصلی نظام سلامت کمبود پرستار است و اظهار داشت: در حال حاضر در تبریز به 10 هزار پرستار برای ارائه خدمات استاندارد نیاز است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با طرح این سوال که آیا سمت پرستار فقط در بیمارستان است؟ وی بیان کرد: برخی از مشکلات بیمارستانی را می توان با ارائه خدمات پرستاری طولانی مدت حل کرد، به عنوان مثال ممکن است بیمار چندین ماه در بیمارستان بماند و جایگزین بیمار دیگری شود. به همین دلیل دنیا به سمتی رفته است که از خدمات پرستاری در منزل کمک بگیرد تا بخشی از این خدمات در منزل ارائه شود.

نجاتیان در عین حال بر لزوم نظارت بر خدمات پرستاری در منزل تاکید کرد و گفت: علاوه بر این با پدیده پرستاران بدون مجوز مواجه هستیم و در برخی ادارات غیردولتی علاوه بر پرستاری از سایر بخش ها نیز همکاران استخدام می شوند. در ارائه خدمات پرستاری

وی با اشاره به جلسه با کمیسیون پزشکی و بهداشت شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیته پرستاری در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شده است. همچنین جلسه ویژه ای با کمیسیون بهداشت برگزار شده است. مهلت ما برای دولت و وزارت بهداشت تا روز پرستار (17 آبان ) که در مجلس هم این موضوع را اعلام کردیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری وابسته به وزارت بهداشت است، اما اگر از زحمات وزیر بهداشت حمایت کنیم، امیدواریم تا آن روز سه موضوع در حوزه پرستاری حل شود.

نجاتیان ادامه داد: یکی یکی از خواسته ها افزایش میزان اضافه کاری است. در بسیاری از استان ها، پرستاران اعلام کرده اند که دیگر اضافه کار اجباری نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دیگر خواسته پرستاران اشتغال است، گفت: احتمالا تا یک ماه آینده مجوز استخدامی به وزارت بهداشت داده شود تا حداقل 12 هزار پرستار به کادر پرستاری اضافه شود.

مسئول سازمان نظام پرستاری نرخ پرستاری را بررسی می کند یکی وی همچنین به مطالبات این اداره کل اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا ارزش نسبی خدمات پرستاری و بسته های خدماتی افزایش یابد.

نجاتیان یادآور شد: سازمان نظام پرستاری علاوه بر پیگیری مطالبات بر اساس قانون، وظایف دیگری نیز دارد که کمتر به آن توجه شده است، از جمله لزوم مداخله در پذیرش دانشجو و استانداردهای دانشجویی. ما به این موضوع کم توجه کرده ایم و نظام پرستاری نیز باید وارد این عرصه شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه پرستاری باید در حوزه نظام ارجاع در نظر گرفته شود، گفت: باید در حوزه های مختلف تخصصی پرستار تربیت کنیم. ما معلمان پرستاری زیادی در کشور داریم و باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده شود.

منبع: تسنیم


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما