پدرو آلمودوار کارگردان و نویسنده اسپانیایی که اخیراً با فیلم «اتاق کناری» برنده شیر طلایی ونیز شده و انتظار می‌رود در فصل جوایز سینمایی آینده حضوری موفق داشته باشد، پنجاهمین جایزه چاپلین را از موسسه فیلم لینکلن در آوریل دریافت خواهد کرد. 28, 2025. معرفی شد

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این جایزه افتخاری به خاطر داستان گویی پرشور و جسورانه آلمودوار با سبک بصری متمایز و رنگارنگ اهدا می شود. این فیلم پیش از این به عنوان فیلم اصلی جشنواره نیویورک انتخاب شده بود.

آخرین اثر او «اتاق کناری» که اولین فیلم انگلیسی او نیز هست، جولیان مور و تیلدا سوینتون را در نقش دوستان قدیمی ایفا می کند که پس از تشخیص سرطان در آپارتمانی مجلل با هم وقت می گذرانند. این فیلم برنده شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز امسال شد.

لزلی کلاینبرگ، مدیر فیلم در مرکز لینکلن، گفت: «پدرو آلمودوار یک داستان‌سرای چیره دست است که هنر، خلاقیت و استعداد استثنایی او مخاطبان و فیلمسازان را مجذوب خود کرده است. او با آثارش ما را در دنیایی از لحاظ احساسی غنی، پر جنب و جوش، پیچیده و همدلانه غرق کرده است.

«آلمادور» یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، در طول چند دهه فعالیت سینمایی خود برنده جوایز بین‌المللی متعددی شده است که مهم‌ترین آنها جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی با فیلم «همه چیز درباره من» است. مادر» (1999)، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه با فیلم «با او صحبت کن» (2002)، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره فیلم برلین (1987)، بهترین فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی در فیلم کن جشنواره (1999)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (2000) از جوایز سزار. فرانسه، جایزه انتخاب تماشاگران و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا (2006)، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (2000)، دو جایزه بهترین کارگردانی (2007) و (2000) از جوایز گویا، اسپانیا، جایزه لومیر برای بهترین خارجی فیلمی از فرانسه (2000) و دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن سباستین (1999) و (2006).

آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لارنس اولیویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بت دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، سیدنی پواتیه، مریل سنترپ، از دریافت کنندگان پیشین جایزه چاپلین برای دستاوردهای سینمایی هستند. استرایسند. رابرت ردفورد و رابرت دنیرو و هلن میرن ذکر کردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما