به گزارش مانیبان، بیستمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه 25 مهر 1403 از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و موضوع حراج سکه تمام می باشد. . ، نیم سکه و ربع سکه آزادی بهار ضرب 1385 بانک مرکزی بدون بسته بندی.

بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران 22 شهریور 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، روز دوشنبه بیستمین جلسه سکه طلا برگزار شد. حراج 25 مهر 1403 از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir انجام می شود و موضوع مزایده، سکه تمام، نیم و ربع سکه بهار آزادی ضرب شده در سال 1385 توسط بانک مرکزی و موضوع مزایده می باشد. بدون بسته بندی

زمان واریز از ساعت 12:00 روز شنبه 23 مهرماه 1392 آغاز و تا ساعت 23:00 روز یکشنبه 24 مهر 1403 به پایان می رسد و پس از پایان این مدت امکان پرداخت وجه و شرکت در مزایده وجود ندارد.

این گزارش حاکی از آن است که 13 اسفند در ماه 1402 تاکنون 19 مزایده از طریق سامانه معاملاتی سکه طلای مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که در مجموع 335 هزار و 145 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه 181 هزار و 57 قطعه، نیم سکه 58 هزار و 93 قطعه و تمام سکه 95 هزار و 995 قطعه است.

شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده بیستم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند.

حداکثر رکورد سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه قطعه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع این سه با هم نباید از 5 بیشتر شود. قطعات

نامه مهم اتاق اصناف به طلافروشان

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش فقط می توانند یک سفارش فعال برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار می توانند قیمت و مقدار سکه را تعیین کنند.

زمان واریز

خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید را با احتساب کارمزد از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می شود.

زمان واریز از ساعت 12:00 روز شنبه 23 مهرماه 1392 آغاز و تا ساعت 23:00 روز یکشنبه 24 مهر 1403 به پایان می رسد و پس از پایان این مدت امکان پرداخت وجه و شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و اهدای جوایز از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 17 اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتایج حراج به سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران مراجعه کنند.

نحوه انجام حراج با ثبت و واگذاری سفارشات بر اساس اولویت قیمت – زمانی انجام می شود.

بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است وجوه باقی مانده در کیف پول حداکثر تا 48 ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی (شبا) تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقیمانده در کیف پول فقط باید شناسه بانکی (شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300.000 ریال به عنوان هزینه ارسال به شعبه بانک عامل پس از دریافت طلای خریداری شده در شعبه منتخب پرداخت نماید. در سیستم

چنانچه خریدار در مدت مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) برای دریافت سکه طلای خریداری شده به شعبه منتخب در سامانه مراجعه کند، علاوه بر هزینه ارسال، به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور پرداخت شود. خریدار موظف است هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه حمل و نگهداری) را با دریافت سکه طلای خریداری شده به بانک عامل پرداخت نماید.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. مهلت تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 25 اکتبر آغاز و تا 2 مهر ادامه دارد آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ در این مدت شعب بانک ها فقط هزینه ارسال را دریافت می کنند. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در طول مدت زمان 3 آبان ماه تا 10 آبان ماه برای دریافت سکه، علاوه بر هزینه حمل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز پرداخت کنند. هزینه نگهداری سکه طلا به ازای هر قطعه سکه تمام شده روزی 50000 تومان و در شعبه بانک پرداخت می شود. این نرخ شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در زمان تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک مبنی بر انجام معامله، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. ; در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

منبع: تسنیم


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما