وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد که گردشگران خارجی در نیمه اول سال 2024 8.2 درصد بیشتر از مدت مشابه در عربستان سعودی هزینه کرده اند.

بر اساس این گزارش، گردشگران خارجی در این شش ماه بیش از 24.5 میلیارد دلار در عربستان سعودی هزینه کرده اند و مازاد بر درآمدهای گردشگری در مقایسه با هزینه های این کشور به 41.6 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایندیپندنت، افزایش علاقه گردشگران خارجی به عربستان سعودی و صرف مبالغ هنگفت در این کشور بخشی از تحولات قابل توجه در بخش گردشگری عربستان سعودی است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، پادشاهی عربستان سعودی در هفت ماهه اول سال 2024 در میان کشورهای گروه 20 رتبه اول را از نظر رشد تعداد بازدیدکنندگان بین المللی و افزایش درآمد گردشگری بین المللی در مدت مشابه در سال 2024 به خود اختصاص داده است. 2019 .

داده های منتشر شده مؤید اثربخشی تلاش های بخش گردشگری عربستان سعودی برای دستیابی به هدف رهبری جهانی در این زمینه است. تلاش هایی مانند بکارگیری بهترین شیوه ها در توسعه گردشگری، بهبود خدمات و محصولات گردشگری و همکاری مستمر همه نهادهای دولتی برای حمایت از توسعه این بخش در پادشاهی عربستان سعودی.

به گزارش عرب نیوز، این موفقیت نشان دهنده تلاش های فراوان وزارت گردشگری و سایر نهادهای عربستان سعودی در حوزه گردشگری است که برای ارتقای این بخش و حمایت از رشد اقتصاد ملی انجام شده و بخشی از فعالیت های این کشور است. استراتژی ملی گردشگری

صندوق بین المللی پول در گزارش سال 2024 خود اعلام کرد که عربستان سعودی از هدف گردشگری چشم انداز 2030 برای جذب 100 میلیون بازدید کننده در سال فراتر رفته است. به گفته این صندوق، عربستان سعودی توانسته است هفت سال زودتر از موعد مقرر به هدف خود برای جذب سالانه 100 میلیون گردشگر تا سال 2023 دست یابد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما