تحلیلگران معتقدند رفتار فعلی بازار ارز هیجانی است و در روزهای آینده با افت شدید قیمت دلار مواجه خواهیم شد.

به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، اگرچه طی هفته گذشته قیمت دلار حدود 2 کانال افزایش یافته است، اما کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند این رفتار بازار هیجانی بوده و در روزهای آینده بازار با افت شدید قیمت دلار مواجه خواهد شد. .

به گفته معامله گران، در عین حال تشدید تنش ها در خاورمیانه و سیگنال های منفی اخیر شور و نشاطی را در بازار ارز ایجاد کرده است.

آنها معتقدند با توجه به رشد سریع دلار به سطوح جدید، این افزایش بدون زیرساخت های لازم رخ داده و با کاهش تنش ها، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهد دلار هم اکنون در کریدور کانال ششم 62 هزار تومان است و از ابتدای هفته تاکنون بیش از 2500 تومان گران شده است.

سفارش ارز ویژه پزشکیان صادر شد

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور به محض ورود به کشور دستور ویژه مداخله و نظارت بر بازارها را صادر کرد و بر اساس این دستور همتی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی. ، موظف به نظارت و ورود به بازارها شدند.

طی چند روز گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی، فعالان بازار از حضور قدرتمند بازارساز در بازار و افزایش مداخلات ارزی خبر داده بودند.

گفته می‌شود بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی مداخله‌ای بزرگ است و انتظار می‌رود در روزهای آینده 100 میلیون درهم وارد بازار شود.

منتظر بازگشت قیمت دلار باشید

سیدعلی حسینی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در خصوص فضای بازار ارز با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده به زودی قیمت دلار به ارقام قبلی بازخواهد گشت، گفت: در چنین شرایطی مردم باید از رفتار هیجانی در ارز پرهیز کنند. بازار کنید تا متضرر نشوید.

وی در خصوص تنش های منطقه، نوسانات اخیر بازار ارز و استفاده از تجار و دلالان برای فریب مردم، تصریح کرد: تاثیر جنگ و درگیری در بازارهای مختلف دنیا وجود دارد و ما در خاورمیانه نیز از این امر مستثنی نیستیم. موضوع اما نباید فراموش کرد که تجارب قبلی نشان داد که بانک مرکزی به عنوان یک بازارساز توانایی بسیار زیادی در تنظیم و مدیریت بازار ارز بر اساس سیاست ها و ابزارهای خود دارد. در نتیجه، شما به راحتی می توانید احساسات بازار فارکس را کنترل و مهار کنید.

حسینی تاکید کرد: در تنش ها و اتفاقات قبلی به وضوح شاهد بودیم که بانک مرکزی با اتکا به ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند حجم تقاضا را در بازار غیررسمی کنترل کند و اجازه ندهد موج هیجانی که دلالان ایجاد می کنند بازار را تحت الشعاع قرار دهد. بازار برای مدت طولانی تجربه نشان داده این بار قیمت دلار به زودی به ارقام قبلی باز می گردد.

این فعال تجارت خارجی خاطرنشان کرد: طبیعتا با افزایش شور و نشاط در بازار، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار غیررسمی نیز دو برابر می شود که عامل اصلی آن دلالان و سودجویان بازار هستند. من فکر می کنم مردم باید از رفتارهای هیجانی در بازار ارز پرهیز کنند، زیرا بر اساس تجربیات قبلی، با آرام شدن منطقه در روزهای آینده شاهد کاهش نوسانات قیمت ارز خواهیم بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما