با وجود این اخبار، جنگ ممکن است اثرات روحی و روانی بیشتری بر روی کودکان داشته باشد و باید بدانیم در این مواقع چگونه با کودکان رفتار کنیم.

به گزارش شرق، اگر کودکان پس از شنیدن این خبر شروع به پرسیدن درباره این موضوع کردند یا احساس اضطراب و ترس کردند، بهتر است پاسخ های کوتاه و قابل اعتمادی به آنها داده شود. به عنوان مثال، بهتر است تاکید کنیم که همه ما خوب هستیم و خوب خواهیم ماند. از طرفی باید تمام ترس ها و نگرانی های آنها را بپذیریم و به بچه ها اجازه دهیم آزادانه درباره احساسات خود با ما صحبت کنند.

می‌توانید به پاسخ آنها بگویید: “می‌دانم که ممکن است نگران باشید، زیرا می‌شنوید که درگیری سربازان است. اما آن حادثه از اینجا بسیار دور است و ما از شما مراقبت می‌کنیم.”

حتی اگر بارها در مورد این موضوع با فرزندتان صحبت کرده باشید، ممکن است او به سراغ شما بیاید و سؤالات مشابه یا بیشتر بپرسد. یکی یکی از دلایل مهم این امر این است که موضوع تاسف بار در ذهن خلاق کودک شما می چرخد ​​و هر روز یک سوال جدید به ذهن می رسد.

بنابراین وقتی از او سوال می پرسید باید با آرامش فوق العاده تمام پاسخ ها را درست تکرار کنید و اعتماد به نفس او را افزایش دهید. نیازی نیست همه چیز را با جزئیات توضیح دهید، اگرچه کودک باید پاسخ شما را بشنود. فقط تا جایی که کودک می تواند توضیح دهید. برای اینکه فکر نکند شما به او پنهان می شوید و به او دروغ می گویید. همه چیز را تا جایی که او می تواند توضیح دهد. اگرچه کودک نیاز به صحبت با شما دارد، اما به ارتباط فیزیکی و غیرکلامی نیز نیاز دارد. بهتر است او را در آغوش مادر یا پدرش نگه دارید. این به احساس امنیت کودک شما کمک زیادی می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما