کمک نقدی | بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده، مستمری مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم هر ماه، کمک نقدی و معیشت خانوارهای دهک اول تا سوم به میزان پرداخت می شود. 400 هزار تومان کمک نقدی و معیشتی سایر خانوارهای واجد شرایط برای هر نفر 300 هزار تومان است و یارانه دارو و هزینه ایاب و ذهاب و ذخیره سوخت در ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واجد شرایط واریز می شود.

محسن غلامی توضیح داد: طرح حمایت تغذیه ای از کودکان دارای معلولیت رشدی استان در سال جاری در دو فاز اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته کودکان پنج تا 59 ماهه مشمول این طرح بودند، اما امسال کودکان پنج تا 55 ماهه از این طرح بهره مند می شوند.

مدیرکل اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه خراسان شمالی گفت: این طرح در راستای حمایت های دولت از امنیت معیشتی، کاهش فقر و تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه مردم از تغذیه سالم اجرا می شود. برای تضمین آینده ای مطلوب و سالم.

غلامی افزود: طرح تامین امنیت غذایی کودکان با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود و در هر مرحله به ازای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در درآمد اول تا پنجم 11 میلیون ریال پرداخت می شود. دهک و 11 میلیون ریال در دهک های ششم و هفتم درآمدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان شمالی گفت: خانواده ها می توانند برای خرید برخی اقلام سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت به فروشگاه های طرف قرارداد طرح کالای الکترونیک مراجعه کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده و 44 درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بازرسی کشور، نتایج این نهاد ناظر نشان می دهد که در سال 1402 حدود 81 میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند. همچنین 160 هزار و 20 نفر از فهرست یارانه بگیران حذف و 2 میلیون و 228 هزار و 527 نفر به عنوان متقاضیان جدید مشمول دریافت یارانه از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی شدند.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال اطلاعات به صورت آنلاین و 3 دستگاه و همچنین عدم ارائه اطلاعات از سوی دستگاه های اجرایی، امکان بررسی صلاحیت متقاضیان اعشاری سازی وجود دارد. استفاده از شاخص های دقیق، هدفمند و موثر در دسترس نیست

این رگولاتور ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و برخورد با تخلفات، اعلام کرد: دستگاه ها نسبت به اطلاع رسانی دقیق و کامل به منظور برقراری عدالت و شفافیت اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

جزئیات مرحله دوم یارانه نقدی مادران باردار و نوزادان

در مرحله جدید «طرح یسنا» که از 30 فرودین 1403 آغاز شد، تمامی مادران دارای فرزند زیر 2 سال در سه دهک اول درآمدی سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می رسید، مشمول این طرح شدند.

یارانه 400 هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح به 600 هزار تومان افزایش یافته و مادران مشمول طرح یسنا می توانند از بسته های حمایتی پیش بینی شده شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات و آجیل، میوه جات انتخاب کنند. و سبزیجات و همچنین بسته های بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و مواد شوینده بهداشتی برای کودکان و مادران با قیمتی در حدود 600000 تومان به صورت رایگان خریداری می شود.

برای اطلاع از اینکه مادران سه دهک اول مشمول طرح هستند یا خیر، می توانند پس از درج کد ملی سرپرست خانوار از طریق اپلیکیشن «شام» از وضعیت خود مطلع شوند. افراد مشمول این طرح از روز پنجشنبه سی ام فروردین با کاتالوگ الکترونیکی می توانید خرید خود را در تمامی شعبه های شریک قراردادی انجام دهید.

یارانه نقدی – نحوه پرس و جو در مورد پرداخت های یک دهم خانوار

آیا می خواهید بدانید خانوار شما در چه دهک درآمدی قرار دارد؟ پرس و جوی مربوط به تخریب خانگی یکی یکی از دغدغه های بسیاری از شهروندان است. این به شما کمک می کند تا میزان یارانه ها و مزایای دولتی را که مستحق آن هستید تعیین کنید. در این گزارش متوجه خواهید شد که …

روش استعلام دهک یارانه

دهکبندی بودجه مبنای توزیع عادلانه یارانه ها و مزایای دولت است. اگر می خواهید از حقوق خود به عنوان یک شهروند آگاه باشید، باید بدانید خانواده شما در کدام دهک قرار دارد. در این مقاله شما را با روش‌های مختلف پرس‌وجو برای کاهش مصرف خانگی آشنا می‌کنیم.

روشی برای سنجش وضعیت اقتصادی خانوارها در ایران است. بر این اساس میزان یارانه دریافتی و سایر خدمات دولتی تعیین می شود. هر خانوار با توجه به درآمد و دارایی خود یکی رتبه دهم را دارد. دهک اول کم سودترین و دهک دهم سودآورترین محسوب می شود.

کمک هزینه نقدی – چرا پرس و جو در مورد دهیک مهم است؟

دانستن دهک بودجه به مردم کمک می کند تا از میزان یارانه ای که دریافت خواهند کرد و همچنین سایر خدمات دولتی که می توانند استفاده کنند، بدانند. در برخی موارد کاهش بودجه نیز در تعیین شرایط اخذ وام و سایر تسهیلات موثر است.

روش های درخواست دهم:

سیستم پشتیبانی: ساده ترین راه برای درخواست عشر خانگی استفاده از سیستم پشتیبانی است. اگر به این سامانه مراجعه کنید و کد ملی را وارد کنید به راحتی عشر خانوار را تشخیص می دهید.

برنامه های کاربردی تلفن همراه: برخی از بانک ها و موسسات مالی برنامه هایی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد از طریق تلفن همراه در مورد عشر خانگی استعلام بگیرید.

تماس با دفاتر و موسسات مربوطه: در صورت عدم دسترسی به سامانه های الکترونیکی می توانید با دفاتر و موسسات مربوطه مانند مراکز بهزیستی و یا دفاتر پیشخوان دولت تماس بگیرید.

نکات قابل توجه:

دقت در وارد کردن اطلاعات: هنگام درخواست دهک باید دقت شود که اطلاعات وارد شده کامل و دقیق باشد.

به روز رسانی اطلاعات: دهک خانوار ممکن است به صورت دوره ای به روز شود، بنابراین بهتر است مرتباً در مورد دهک پرس و جو کنید.

اعتراض به عشریه: اگر با عشری که تعیین شده موافق نیستید، می توانید به آن اعتراض کنید. برای این کار باید با دفاتر و نهادهای مسئول تماس گرفته و مدارک لازم را ارائه دهید.

توجه: اطلاعات دقیق تر و به روزتر در مورد استعلام دهک خانوار را بهتر است در وب سایت های رسمی دولت یا نهادهای مربوطه پیدا کنید.

استعلام کمک هزینه زندگی با کد ملی

استعلام ده یارانه

معمولاً برای استعلام کاهش مصرف خانوار در ایران، مراحل زیر دنبال می‌شود:

1. وارد سیستم شوید

به سایت رسمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها یا وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مراجعه کنید.

2. ثبت نام کنید یا وارد شوید

در صورت لزوم، وارد حساب کاربری خود شوید یا اگر قبلا ثبت نام نکرده اید، مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

3. درخواست عشر

در بخش استعلام وضعیت خانوار گزینه ای برای مشاهده اعشار وجود دارد. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

4. نتایج را دریافت کنید

پس از وارد کردن اطلاعات، سیستم نتایج اعشاری شما را نمایش می دهد.

5. بازدید شخصی (اختیاری)

در صورت نیاز می توانید با دفاتر پلیس +10 یا مراکز مرتبط تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما