۱۴۵۹۶۱۸


۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۰۸: ۳۱


بهترین ها: در دور جدید مسمومیت با الکل، تا کنون 26 نفر فوت کرده اند، 26 نفر همینطور! آماری وحشتناک که در این روزهای پرتلاطم هیچکس به آن توجه نکرده است. البته مسمومیت های مشروبات الکلی پیش از این نیز اتفاق افتاده و اکنون از رشت گرفته تا اراک و تبریز را درگیر کرده است، اما نکته اینجاست که نه در رسانه های رسمی و نه در بین مسئولان این مسمومیت ها سروصدای کافی به پا نکرده است، گویی صحبت از مشروبات الکلی مورد توجه قرار گرفته است. معادل مشروعیت بخشیدن به آن است.

یکی از کاربران در توییتر نوشت که سینمای ایران در تمام این سال ها بارها و بارها درباره مواد مضر و شیشه فیلم ساخته است اما هرگز به الکل نزدیک نشده است. دیگر چیزی نیست و هنوز هم خبری از الکل نیست!

صحبت نشدن و حرام ماندن آن، فضای گردش مالی مربوط به مشروبات الکلی را پر از ابهام کرده است و حالا در اتفاقی عجیب، برخی از کاربران که نماینده افکار عمومی جامعه هستند، احتمال می دهند این مسمومیت ها عمدی باشد! چیزی که رسمی نیست بستر خوبی برای هر شایعه ای است. از سوی دیگر البته بخشی از افکار عمومی مرگ ناشی از مشروبات الکلی را مرگ سبک لعن و نفرین می کنند، در واقع با این بیان قضاوت می کنند که فردی که مشروب می خورد مرتکب حرام شده است پس مستحق مرگ است.

آقایان! هیولای الکل تقلبی را زودتر متوقف کنید

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جوانان و حتی نوجوانان در مهمانی ها و مجالس مشروبات الکلی مصرف می کنند و حتی در سال های اخیر این امر در بین خانواده ها رایج شده است.

یکی دیگر از مظاهر و برهان تاریخ، مثلاً حجم آهنگ هایی است که بر سرخوشی و مستی تأکید دارد و میزان شنیدن در بین مردم زیاد است، در واقع این نوع آهنگ ها بخشی از سبک زندگی گروهی از مردم است. که برخلاف آموزه های رسمی در مورد مشروبات الکلی مصرفی آنهاست و از آنجایی که بازار رسمی در این زمینه وجود ندارد، گاهی اوقات با جان خود بازی می کنند. سرنوشت این راه شاید بیش از هر چیز به این بستگی دارد که تا چه زمانی «تابو» باقی بماند.

کاربران نیز نظرات خود را دارند.

سولماز نوشت: نوروز 1402 تا پایان تابستان یا شاید بیشتر، این مشکل اکثر بیمارستان های کرج بود. به گفته همکاران هماهنگ کننده اهدای عضو مرگ مغزی در کرج، وی از اهدای عضو در کشور حمایت کرد. اکنون تاریکی و فاجعه در شهرهای شمالی و تبریز. آیا تهیه این نوار مشکی خیلی سخت است؟

آقایان! هیولای الکل تقلبی را زودتر متوقف کنید

هومن معتقد است: وقتی چیزی به این سرعت گسترش می یابد، باید فوراً به آن رسیدگی شود. درست است که این رویه در کشور ما خلاف قانون است، اما بهتر است در مواقعی که قربانی وجود دارد به آن به عنوان یک مورد مهم نگاه کنیم تا خدای ناکرده جان هموطنانمان در خطر نباشد.

و مینا: در این هفته بسیاری از شهرهای شمالی درگیر این موضوع هستند، همین ویروس از شهری به شهر دیگر در حال انتقال است. مطمئنم تعداد مرگ و میر و نابینایی و از دست دادن کلیه ها نیز در روزهای آینده افزایش خواهد یافت…





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.








ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با 15 سال گارانتی، 8.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما