به گزارش بازتاب آنلاین، روزنامه جوان نوشت: اغراق نیست اگر بگوییم صدها میلیون مسلمان، مشتاق، مجاهد جبهه مقاومت و همچنین مردم، خبرنگاران و رهبران کشورهای مختلف جهان کنجکاو بودند که بدانند آیا این چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی علیرغم همه ادعاهای دو سه روز پیش، پس از این باران بی سابقه و تاریخی موشک بر مواضع کلیدی نظامی و جاسوسی اسرائیل در عمق مرزهای اشغالی، واقعاً قصد دارند در یک چاه سخنرانی کنند. مکان شناخته شده؟ زمان و مکان در مقابل تمام دنیا؟ آیا این سخنرانی در آخرین لحظه لغو می شود؟ و سوالات مشابه دیگر

این ظهور دیروز اتفاق افتاد و همه مردم جهان و به ویژه دشمنان کشور، ملت و امت اسلامی به خوبی دیدند که خامنه‌ای از آن چیزی که فکر می‌کردند گلگون‌تر و از دوران جوانی و حضورش در دفاع مقدس خوش‌رنگ‌تر است.

اما نماز جمعه دیروز که در شبکه های مجازی با عناوینی چون «نماز جمعه نصر»، «جمعه نصر» و «جمعه نصر» مطرح شد، تفاوت ها و امتیازاتی با نماز جمعه گذشته به امامت حضرت آیت الله خامنه ای داشت. برخی از آنها عبارتند از:

– دشمن صهیونیستی از زبان خادمان رسانه ای و سیاسی رهبر انقلاب را تهدید کرده بود یکی یکی از اهداف بعدی قتل اوست. اعلام حضور ایشان با مختصات دقیق جغرافیایی و زمانی نشان از شجاعت پروردگار و بی توجهی کامل ایشان به این گونه تهدیدات بود. چیزی که در واکنش های گسترده سیاستمداران و فعالان رسانه ای در سراسر جهان منعکس شد.

– بسیاری با انتشار شایعه فوت همسر رهبر انقلاب تلاش کردند تا مردم را از حضور در نماز جمعه منصرف کنند که با تکذیب گسترده مردم آگاه مواجه شد.

– ماموران امنیتی در نماز جمعه گذشته به دلایل امنیتی اجازه ورود تلفن همراه به مسجد را ندادند. حتی بیشتر زیرگذرها هم نمی شد وارد شد. اما دیروز هیچ محدودیتی برای واردات گوشی موبایل، موبایل و اقلام مشابه وجود نداشت نبود.

– رهبر انقلاب دیروز خیلی زودتر از همیشه در محل اعلام شده حاضر شدند. البته صبح دیروز تا شروع نماز از برگزاری یادواره شهدای اخیر به امامت عالم مجاهد سید حسن نصرالله خبر داده بودند و خودشان صاحب مجلس بودند، اما حضور حدود نیم ساعت قبل از تحصن بود. در نمازخانه و تلاوت قرآن و فاتحه تأییدی است بر آنچه پیش‌بینی شده است.

– مدت خطبه ها خیلی بیشتر از مثلا خطبه های نماز عید فطر بود. دو خطبه نماز عید فطر در مجموع حدود 15 دقیقه طول می کشد در حالی که تنها خطبه اول دیروز بیش از 20 دقیقه طول کشید. سوره های منتخب برای نماز نیز سوره های کوچکی هستند نبود و خیلی طولانی بود

– رسم بر این بود که رهبر انقلاب در نماز جمعه بعد از خطبه ها و نماز جمعه برای افرادی مانند مرحوم مهدوی کنی یا امامی کاشانی نماز عصر می خواندند، اما دیروز نیز مدت ها نماز مغرب را در مصلی اقامه کردند. توقف

– بعد از اقامه نماز عصر بر خلاف همه این سالها محل را ترک نکردند، در کمال آرامش نشستند و نماز عصر را خواندند و گویا نماز نافله هم به جا آوردند و باز هم محل را ترک نکردند و ملاقات کردند. با حضور مسئولان و شخصیت ها رده های اول با سلام و احوالپرسی حضورشان در مختصات مذکور دوام بیشتری داشت و در نهایت با آرامش و ثبات راهی آنجا شدند.

– حضور مردم در نماز جمعه دیروز نیز رکورد تاریخی جدیدی به جای گذاشت، هرچند تا حدی قابل پیش بینی بود، اما تعداد بازدیدکنندگان واقعا شگفت انگیز بود و به مناطق جدیدی مانند دهانه تونل رسالت رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از کسانی که قصد شرکت در این نماز جمعه را داشتند به دلیل نبود وسایل نقلیه عمومی نتوانستند از شهرهای دور خود را به تهران برسانند.

– در میان کسانی که در نماز جمعه دیروز حضور داشتند یا می خواستند شرکت کنند، بسیاری از چهره های اصلاح طلب بودند که سال ها بود در نماز جمعه شرکت نکرده بودند. افرادی مثل آقای مهاجرانی از لندن که دو سه توییت با عکس رهبر انقلاب بدون عصا گذاشتند یا اصلاح طلبانی که در نماز به امامت رهبر انقلاب شرکت کردند. بسیاری از آنها نوشتند: با وجود برخی گلایه ها و مطالبات فراوان در خصوص تمامیت ارضی کشور، مردم با هیچکس شوخی نمی کنند و روی صحنه یکپارچه هستند یا اینکه “اسرائیل یک بار دیگر ناخواسته مردم ایران را متحد کرده است.”

– بر خلاف معمول، پست چند فرمانده عالی نظامی در بین مردم خالی بود. ژنرال هایی مانند سلامی، باقری و حاجی زاده که نشان از آمادگی دفاعی 100 درصدی و پاسخ نظامی قوی و سریع به کوچکترین تحرک ممکن صهیونیست ها بود.

– در حالی که دستان نتانیاهو پس از واکنش نظامیان ایرانی هنگام خواندن بیانیه به وضوح می لرزید، تا جایی که فیلمبردار تصویر را از دستان او برداشت و دیگر از کجای او خبری نیست، رسانه های عبری نوشتند: خامنه ای پنهان نمی شود و او در مقابل جمعیت زیادی صحبت می کند.

23302

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما