هفته گذشته احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم اجرای طبقه بندی مشاغل در کارگاه های سخت و زیان آور تاکید کرد و گفت: حقوق کارگرانی که کارهای سخت انجام می دهند باید تغییر کند.

وی با اشاره به وجود 850 هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور در کشور گفت: تنها امتیازی که به این افراد داده شده بازنشستگی پیش از موعد است. باید انجام شود و در این خصوص پیشنهادی به حفاظت فنی عالی ارائه شده است. توصیه کنید تا کارگران کمتری در شرایط سخت و زیان آور کار کنند.

فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی این هفته میانگین هزینه ماهانه خانه کارگری را 25 میلیون تومان در ماه عنوان کرد و گفت: وقتی کارگر ماهانه 12 تا 13 میلیون تومان حقوق می گیرد چگونه می شود. ما از شما می خواهیم حقوق منطقه آب را پرداخت کنید؟

وی بیان کرد: در شرایطی که حقوق کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد و شاهد افزایش کالاهای مصرفی بوده ایم، بهترین راه تصمیم گیری در مورد حقوق و دستمزد دو بار در سال است.

برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف از دیگر اخبار اعلام شده از سوی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بود.

همانطور که عبدالله بهرامی گفت این نمایشگاه آبان در این ماه 700 تولیدکننده حضور خواهند داشت و 700 غرفه نیز به عرضه هزاران قالی اختصاص داده خواهد شد.

وی در عین حال از افزایش 600 درصدی قیمت تمام شده غرفه ها انتقاد کرد و گفت: امسال قیمت تمام شده غرفه ها افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که اگر در سال 1400 متری 200 هزار تومان بود، امسال یک میلیون است. متری 600 هزار تومان و صاحب دکه بیشتر از 1401 پول دارد افزایش بسیار زیاد و عجیبی داشته است.

در هفته جاری در راستای طرح اصلاح ماده 41 قانون کار برای افزایش حقوق کارگران، برخی از نمایندگان مجلس از پیشنهاد توزیع ماهیانه سبدی 5 میلیون تومانی محصولات شامل مرغ، گوشت و برنج بین کارگران خبر داده اند. حداقل دستمزدها به خط فقر می رسد.

بر این اساس ماهیانه یک سبد غذایی شامل مرغ، گوشت، برنج و روغن به ارزش 5 میلیون تومان بین کارگران توزیع می شود و تلاش بر این است که توزیع این سبد کالا به قانون تبدیل شود تا دیگر اجرای آنها از بین برود. رد شود.

در گزارشی که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران منتشر شده، گزارش عملکرد شش ماهه بازرسان ایمنی کار و ایمنی استان تهران حاکی از آن است که از ابتدای سال تاکنون بیش از 14 هزار و 750 مورد بازرسی از کارگاه ها و واحدهای تولیدی انجام شده است. و در استان تهران صنایع فعال بوده است که از این تعداد 9 هزار و 345 بازرسی به صورت دوره ای، 4 هزار و 659 بازرسی به صورت موردی و 748 مورد بازرسی مربوط به حوادث و اتفاقات رخ داده در کارگاه ها بوده است. .

همچنین در بازرسی های انجام شده 10788 اخطاریه برای کارفرمایان صادر شد و بیش از 97 درصد واحدهای بازرسی شده نکات ایمنی را رعایت کردند.

از دیدگاه یک کارشناس بخش تعاون، بی اعتمادی به بخش تعاونی مهمترین و بزرگترین مانع توسعه بخش تعاون بوده است و با توجه به اینکه اقتصاد ایران هنوز نتوانسته است این امر را تامین کند. شرایط لازم برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی و تعاونی، کاهش بنگاه های دولتی ضروری است. به این ترتیب زمینه شکوفایی و تحرک بیشتر بخش تعاونی ایجاد می شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما