برای فرار رشته فرنگی یکی یکی از غذاهای نیمه آماده و مدرن امروزی است که طرفداران زیادی به خصوص در بین کودکان دارد. رشته فرنگی در طعم ها و بسته بندی های مختلف در سوپرمارکت ها یافت می شود و طرز تهیه آن بسیار آسان و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. این غذا برای افراد شاغل و افرادی که زمان کافی برای طبخ ندارند گزینه مناسبی است.

به گزارش فرارو، برخی نودل ها را به تنهایی می جوشانند و با ادویه های مخصوص استفاده می کنند و برخی دیگر سبزیجات، قارچ و ذرت را اضافه می کنند. در این مطلب قصد داریم رشته های خوشمزه با مرغ و سبزیجات را به شما آموزش دهیم که حتما از خوردن آن ها لذت خواهید برد. اگر می خواهید این غذای خوشمزه و جدید را با رشته فرنگی در منزل تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

سینه مرغ: 1 عدد
رشته فرنگی: 2 بسته
قارچ: 250 گرم
فلفل دلمه ای: 1 عدد
هویج: 2 عدد
کلم بروکلی خرد شده: 250 گرم
ذرت: 1 فنجان
پیاز: ۲ عدد
کدو سبز: 2 عدد
سس سویا: 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پونه کوهی و پاپریکا: به میزان لازم
روغن زیتون: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا کدو سبز و هویج را ورقه ای برش دهید و در تابه ای عمیق قرار دهید. قارچ های ورقه شده را اضافه کنید و بگذارید سبزیجات آبکش شوند. کلم بروکلی خرد شده، فلفل دلمه ای خرد شده و ذرت را به سبزیجات اضافه کنید تا سبزیجات در آب خودشان بپزند و نرم شوند. حرارت را کم کنید تا سبزیجات نسوزند. در همین حین به گفته فرارو پیاز را خرد کرده و در تابه ای دیگر با کمی روغن زیتون بریزید و روی اجاق بگذارید تا پیاز نرم شده و طلایی شود. حالا سینه مرغ خرد شده را اضافه کنید، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، آویشن، سس سویا و سس مایونز را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی مرغ گرفته شود. درب تابه را ببندید و حرارت اجاق را کم کنید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. وقتی مرغ پخت، مخلوط مرغ و پیاز را به سبزیجات اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و طعم آن تغییر کند. در قابلمه ای جداگانه آب را بجوشانید، رشته ها را به آن اضافه کنید، رشته ها را طبق دستور روی بسته آبکش کنید و زمانی که آب اضافی آن گرفته شد، به سبزیجات اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. حالا نودل مرغ و سبزیجات خوشمزه ما آماده سرو است، از غذایتان لذت ببرید.
نکات برجسته
1- کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار خاص موجود در بازار در دو رنگ سبز و بنفش است. این سبزی که از خانواده گل کلم است به دو صورت خام و پخته مصرف می شود. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و B، پتاسیم، منگنز، فسفر و سایر مواد مغذی است. شستن کلم بروکلی مانند سایر سبزیجات نیست و در شستن این سبزی باید به نکاتی توجه کنید. ابتدا برگ های چسبیده به ساقه کلم بروکلی را جدا کرده و زیر آب بشویید. سپس آن را با حوله خشک کنید و با چاقوی تیز ساقه را از گلچه جدا کنید و سپس گلچه های کلم بروکلی را به قطعات کوچکتر برش دهید. حالا بروکلی های خرد شده را در یک کاسه آب گرم بریزید و یک یا دو قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کلم بروکلی در آب و نمک خیس بخورد. سپس آبکشی کنید.

2- قارچ ها ساختاری گرم دارند و حاوی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و … هستند. غنی است در؛ همچنین در پیشگیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هنگام خرید قارچ دقت کنید که قارچ تازه سفید و شفاف نباشد. یکی یکی از راه های تشخیص قارچ سالم این است که کمی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاه قارچ سالم نباید ترک داشته باشد. همچنین بهتر است قارچ هایی را که روی پوست آنها لکه های قهوه ای دارند نخرید و در صورت خرید بهتر است به صورت پخته مصرف کنید. برای تهیه کاسه قارچ بهتر است از قارچ های دکمه ای کوچک استفاده کنید.

3- کدو تنبل یکی یکی از سبزیجات پرمصرف با ارزش غذایی بالا، سرشار از آنتی اکسیدان، منیزیم، مس، فسفر و منبع غنی ویتامین های A و C است. کدو تنبل سرشار از فیبر است و بنابراین گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. همچنین برای محافظت از سلامت قلب، محافظت از سلامت چشم، کنترل دیابت، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد غده تیروئید، بهبود پروستات، بهبود عملکرد مغز و حافظه، کمک به مرطوب کردن پوست و غیره استفاده می شود. استفاده از کدو سبز مفید است. عملی کدو سبز را می توان بخارپز، آب پز، کبابی یا سرخ کرد. هنگام خرید کدو سبز دقت کنید که پوست سفت و شفافی داشته باشد از خرید کدو حلوایی که پوست آن کدر و چروکیده است خودداری کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما