لاک پشت دریایی لاک پشت بزرگ ترین گونه لاک پشت امروزی است.

به گزارش روزیاتو، لاک پشت های بالغ این گونه می توانند بیش از 180 سانتی متر طول و تا 900 کیلوگرم وزن داشته باشند.

در زیر با خصوصیات و شرایط زندگی بزرگترین لاک پشت جهان آشنا می شوید.

مشخصات بزرگترین لاک پشت جهان

نام گونه: لاک پشت دریای سرخ (Dermochelys coriacea)

وضعیت: در خطر انقراض

طول: از 121 تا 244 سانتی متر

وزن: 227 تا 907 کیلوگرم

رنگ: لاک‌پشت‌های جوجه‌آور و بالغ این گونه معمولاً با رنگ‌های سیاه، سفید و صورتی لکه‌دار هستند. پوشش این لاک پشت چرمی و دارای 7 شیار بلند است. بچه لاک پشت ها دارای نوارهای سفید در این شیارها و لبه های باله هایشان هستند.

محل لانه سازی بزرگترین لاک پشت جهان

منطقه لانه سازی لاک پشت دریایی در اقیانوس آرام، شمال آمریکای جنوبی، گینه نو، جزایر سلیمان، مکزیک و کاستاریکا است. اقیانوس اطلس، گابن و گویان فرانسه بزرگترین مناطق لانه سازی هستند. در قاره آمریکا، این لاک پشت ها در دریای کارائیب، پورتوریکو، جزایر ویرجین و جنوب شرقی فلوریدا لانه می سازند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی این لاک پشت ها که از بزرگ ترین لاک پشت های جهان هستند، شبیه چتر دریایی و سایر نرم تنان است.

طول عمر لاک پشت دریایی Caretta Caretta

طول عمر بزرگترین لاک پشت جهان نامشخص است. در مورد بلوغ جنسی آنها اطلاعاتی در دست نیست.

فصل لانه سازی

لانه سازی بزرگترین لاک پشت های جهان بین فوریه و جولای اتفاق می افتد. ماده ها هر 2 تا 3 سال یکبار لانه سازی می کنند و در هر فصل لانه سازی 5 تا 7 لانه بر جای می گذارند. هر لانه به طور متوسط ​​شامل 100 تخم است و حدود دو ماه طول می کشد تا از تخم بیرون بیایند.

جمعیت فعلی بزرگترین لاک پشت جهان

اطلاعات دقیقی در مورد اندازه دقیق جمعیت لاک پشت های دریایی Caretta caretta در اکثر مناطق وجود ندارد. با این حال، جمعیت این گونه لاک پشت در اقیانوس اطلس شمالی بین 34000 تا 94000 تخمین زده می شود.

روند جمعیت بزرگترین لاک پشت جهان

تخمین زده می شود که جمعیت جهانی لاک پشت های دریایی در سه نسل گذشته 40 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، جمعیت این لاک پشت ها در اقیانوس آرام 80-97٪ کاهش یافته است.

دلایل کاهش جمعیت لاک پشت های دریایی سرگنده

شکار مستقیم و جمع آوری تخم ها، جوجه ها و لاک پشت های بالغ و همچنین صید و تخریب زیستگاه های لانه سازی در حین صید.

حقایق جالب در مورد بزرگترین لاک پشت جهان

در این بخش با حقایق جالبی در مورد لاک پشت های دریایی سرگنده آشنا می شوید.

کشف یک لاک پشت دریایی سرگردان با وزن بیش از یک تن!

لاک پشت دریایی سارگنده، بزرگترین لاک پشت جهان یکی این یکی از بزرگترین خزندگان زنده است. در سال 1998، یک لاک پشت نر لاگرهد با وزن بیش از یک تن در سواحل ولز پیدا شد!

انعطاف پذیری برای غواصی در اعماق دریا

بزرگترین لاک پشت جهان با سایر لاک پشت های دریایی تفاوت زیادی دارد. این گونه تنها لاک پشتی است که سپر پشتی سخت و استخوانی ندارد. سپر پشتی شامل استخوان های کوچک و به هم پیوسته ای است که با یک لایه لاستیکی به ضخامت 4 سانتی متر پوشیده شده است. این ویژگی باعث می‌شود که سپر پشتی لاک‌پشت دریایی منعطف باشد و بتواند فشار بالای آب در اعماق اقیانوس را تحمل کند.

بزرگترین لاک پشت های جهان می توانند تا عمق 1200 متری در اقیانوس ها شیرجه بزنند و بیش از یک ساعت زیر آب بمانند.

باحال

لاک پشت های دریایی مانند سایر خزندگان خونسرد هستند و به شدت تحت تاثیر دمای محیط قرار می گیرند. با این حال، بدن آنها سازگاری هایی دارد که به آنها کمک می کند دمای بدن را در آب های سرد حفظ کنند. این لاک پشت ها دارای سیستم تبادل حرارتی ویژه ای هستند که از اتلاف حرارت جلوگیری می کند. بدن آنها همچنین دارای مقدار زیادی چربی است که به عنوان یک عایق عمل می کند. اندازه بدن بزرگ آنها به حفظ دمای داخلی بدن آنها نیز کمک می کند و این ویژگی ها با هم ترکیب می شوند تا دمای بدن بزرگترین لاک پشت جهان را بالاتر از دمای آب های اطراف نگه دارند.

متخصص در شکار!

لاک‌پشت‌های دریایی عمدتاً از چتر دریایی و سایر نرم تنان تغذیه می‌کنند. آنها آرواره های تیز و دندان مانندی دارند که به آنها کمک می کند چتر دریایی را بگیرند و پاره کنند. آنها همچنین دارای خارهایی رو به عقب در داخل دهان و گلوی خود هستند که به چسبیدن به چتر دریایی لغزنده کمک می کند. باور نکردنی است که چنین موجود بزرگی تنها با خوردن چتر دریایی می تواند زنده بماند!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما