رسول سلیمی: اقدامات شجاعانه وزیر امور خارجه و هیئت همراه در سفر به لبنان مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، هیات ایرانی به سرپرستی عراقچی وزیر امور خارجه و دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر با مقامات ارشد لبنان دیدار خواهد کرد. محموله ای حاوی 10 تن غذا و دارو به عنوان بخشی از کمک های بشردوستانه ایران به لبنان آورده شد.

توجه فعالان شبکه‌های اجتماعی در این سفر از آن جهت حائز اهمیت بود که «پرواز عباس عراقچی در فرودگاه بیروت که فاصله چندانی با اهداف حمله جنگنده‌های اسرائیلی در ضاحیه ندارد، فرود آمد و هفته گذشته یک هواپیمای ایرانی با تهدید دور شد.»

آنچه در این سفر حائز اهمیت بود، سفر عراقچی پس از بمباران صبح امروز بیروت بود که بیش از هر زمان دیگری نشان از حمایت ایران از کشور و دولت و همچنین تقویت روحیه نیروهای حزب الله در حال حاضر در مرز لبنان و اسرائیل داشت. دنبال شود

پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل و تشدید تهدیدات اسرائیل، رسانه های غرب محور تلاش زیادی کردند تا با بزرگ نمایی تهدیدات اسرائیل، روحیه محور مقاومت را تضعیف کنند. سفر وزیر امور خارجه کشورمان در شرایطی انجام شد که اسرائیل شب گذشته عملیات تروریستی دیگری را برای ترور هاشم صفی الدین انجام داده بود. بنابراین ورود هواپیمای عراقچی به بیروت باعث تحقیر جنبش اسرائیل بیش از پیش شد.

عراقچی اما پس از ورود به لبنان در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد: ایران در کنار مقاومت است و در جبهه مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی مانند گذشته شکست خواهد خورد. و ملت لبنان پیروز خواهد شد.»

وزیر امور خارجه در تشریح اهداف خود در این شرایط جنگی گفت: شرایط لبنان شرایط عادی نیست و سفر من یک سفر عادی است دستیابی به یکی برای رسیدن به آتش بس».

پیام های سفر عراقچی به لبنان/سیاست ایران در شرایط جدید تغییری ندارد

مدتی است شبکه سراسری روز گذشته گزارش شد که «جنگنده های مقاومت در مسیر تکاوران رژیم صهیونیستی منفجر شدند که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 20 افسر و نظامی صهیونیست در شهرک های مارون الرأس و یارون شد».

بر این اساس این متجاوزان قصد هجوم و پیشروی به این منطقه را داشتند و این دومین کمین مقاومت در برابر متجاوزان صهیونیست در دو روز اخیر است.

این در شرایطی است که اسرائیل روزهای سختی را در مرزهای شمالی و شرقی خود با حزب الله سپری می کند و تلاش اسرائیل برای حمله به لبنان تاکنون با شکست مواجه شده است. ناظران سیاسی آنها معتقدند حضور عراقچی در بیروت پس از تغییر دولت و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مواضع ضد اسرائیلی او این پیام را دارد که در شرایط جدید سیاست های جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد. این سفر به نوعی ترجمه شعار و رویکرد «صلح طلب اما آماده جنگ» است که هم اکنون در ایران مطرح است.

از این منظر، ایران با اولویت حفظ تمامیت ارضی لبنان، نه تنها به دنبال حفظ یکپارچگی محور مقاومت در برابر اسرائیل است، بلکه با استفاده از دیپلماسی با لبنان از ورود اسرائیل به مرزهای لبنان جلوگیری می کند. حمایت کامل از حزب الله

311213

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما