لیتوانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تروریستی خود اضافه کرد.

لیتوانی در اقدامی ضدایرانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، مجلس لیتوانی شامگاه جمعه طرح اضافه شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان های تروریستی را تصویب کرد.

امانوئل زینگریس، نماینده راست افراطی پارلمان لیتوانی و رئیس کمیته سیاست خارجی این کشور در یک کنفرانس خبری گفت: ما جزو اولین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم که تصمیم گرفته ایم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یک نفر اعلام کنیم. “سازمان تروریستی.”

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: از روز گذشته وزارت کشور لیتوانی باید نظارت کند که آیا اعضای سازمان تروریستی (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) از مرزهای لیتوانی عبور می کنند یا خیر.

ادعاهای لیتوانی در حالی مطرح می شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله گروه تروریستی داعش داشته است.

در حالی که پارلمان لیتوانی این طرح ضد ایرانی را تصویب کرد، خواستار اقدام مشابه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

در طرح پارلمان لیتوانی آمده است: «پارلمان لیتوانی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهد که به همراه شرکای خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، افراد و شرکت‌های مسئول انتقال موشک‌های بالستیک و پهپادها به روسیه و سازمان‌های تروریستی اعمال کنند. ”

این ادعا علیرغم اینکه ایران ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است، صحت دارد.

پارلمان این کشور عضو ناتو همچنین خواستار «محدودیت‌هایی» علیه صنعت هوانوردی ایران شد.

پارلمان لیتوانی همچنین از ایران و روسیه به دلیل «همکاری» با گروه‌های مقاومت مانند حماس، حزب‌الله لبنان، ارتش یمن و دیگر اعضای مقاومت در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات رژیم اشغالگر انتقاد کرد و حملات مشروع ایران را محکوم کرد. رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر، پارلمان لیتوانی در اقدامی مداخله جویانه و ضد ایرانی، دولت ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

تمامی ادعاهای ذکر شده در طرح مصوب پارلمان لیتوانی از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

استفاده اخیر موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی نیز بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و حق دفاع از خود انجام شد و مواضع ستیزه جویانه لیتوانی در حالی صورت می گیرد که ایران پس از دو ماه خویشتن داری آن را اعلام کرده است. انفعال غرب برای پایان دادن به رژیم صهیونیستی، عملیات قول صادق 2 پاسخی قاطع و هوشمندانه به اقدامات تروریستی این رژیم داده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما