به گزارش مانیبان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برنامه کاری کلیه ادارات و کارکنان دولتی از ۲۴ مهرماه مطابق مصوبه اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.

علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهور و مدیرعامل این سازمان با اشاره به اینکه شناور زمان شروع کار کارکنان دستگاه های اجرایی در کلانشهرها بر اساس بخشنامه این سازمان در دو هفته اول آغاز سال تحصیلی شناور شد. از ساعت 7 الی 9 صبح از بازگشت ساعت شروع دستگاه های اجرایی طبق روال گذشته گزارش داد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم دولت برای کنترل ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در ابتدای سال تحصیلی اتخاذ شد، اعلام کرد: از 24 مهرماه بر اساس تصویب نامه شماره دفاتر دستگاه های اجرایی کشور مستقر در تهران اقدام می کنند. شروع به کار از ساعت 7 صبح تا 9 صبح و ادارات واحدهای استانی و شهرداری از ساعت 7 صبح شروع به کار خواهند کرد.

رفیع زاده افزود: در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع به کار ساعت 6:30 صبح، واحدهای صنعتی ساعت 7 صبح و در بانک ها ساعت 7:30 صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک موظفند نیم ساعت زودتر یعنی ساعت 7 صبح در محل کار حاضر شوند و قبل از شروع خدمت و شروع به خدمت در ساعت 7:30 صبح عملیات انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در خصوص ساعات بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز درمانی گفت: بر اساس این مصوبه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم از ساعت 7:30 صبح و مدارس ابتدایی از ساعت 8 صبح آغاز می شود، در برخی از مدارس مدارس برنامه ریزی شود. تا نیم ساعت زودتر دانشجویان خود را پذیرش کنند و به همین مناسبت برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی اجرا شود.

وی افزود: مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و معاونت های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها از ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

رفیع زاده درباره زمان شروع کار مادران شاغل یا والدین شاغلانی که دارای فرزند خردسال یا دانش آموز ابتدایی هستند، گفت: ساعت شروع به کار دستگاه های اجرایی کشوری مستقر در تهران از ساعت 7 تا 9 صبح شناور است و مشکل این خانواده ها برطرف می شود. اما به واحدهای استانی که ساعت شروع آنها ساعت 7 صبح است تاکید شده است که با شناور کردن ساعت شروع بانوان یا یکی به والدینی که دارای فرزندان زیر 7 سال و در مهدکودک هستند کمک می کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که با توجه به گرما یا سردی هوا و طول روز در خصوص جابجایی و جابجایی دستگاه‌ها تصمیمات مناسب اتخاذ کنند. شروع روز کاری حداکثر تا یک ساعت در استان و درخواست در استان.

بر اساس این گزارش، تغییر ساعت کار ادارات در تابستان برای تامین مصرف بهینه برق بوده است که به گفته رفیع زاده; معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری همه دستگاه ها و کارکنان دستگاه های اجرایی موفق شدند فصل تابستان را با صرفه جویی و پایداری بهتر انرژی سپری کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما