به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، عصر روز سه شنبه حوالی ساعت 6 بعدازظهر به شرق شرق خورشید، لکه ای با میدان های مغناطیسی قوی روی سطح خورشید فوران کرد. به گفته ناسا، این دومین فوران قدرتمند در پنج سال گذشته است که باعث خاموشی امواج کوتاه رادیویی در هاوایی و یک پرتاب انبوه از تاج خورشیدی شده است. CME (CME) با سرعت صدها کیلومتر در ساعت به زمین برخورد خواهد کرد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) پیش بینی می کند که طوفان خورشیدی در ساعات اولیه تا اواسط شنبه، 5 اکتبر (14) رخ دهد. مهر) به زمین برسد.

به گفته این سازمان این شراره خورشیدی یک طوفان است جاذبه این یک اثر قدرتمند ایجاد می کند که می تواند امواج رادیویی را مختل کند، به شبکه برق آسیب برساند و ارتباطات ماهواره ای را مختل کند.

شراره های خورشیدی انفجارهای قدرتمندی از تابش هستند که از آزاد شدن انرژی مغناطیسی مرتبط با لکه های خورشیدی حاصل می شود.

به گفته ناسا، شراره خورشیدی روز سه شنبه یک کلاس درس بود X ایجاد اشعه (X) مگنتوسفر زمین و جو فوقانی را یونیزه می کند و باعث خاموشی موقت رادیو در سراسر منطقه وسیعی از اقیانوس آرام از جمله هاوایی می شود.

شراره های خورشیدی کلاس X به طور متوسط، آنها حدود 10 بار در سال رخ می دهند و دانشمندان پیش بینی می کنند که تا سال 2025 شعله های خورشیدی شدیدتر باشد. سیامیها و طوفان ها جاذبه و شاهد عواقب ویرانگر آنها بر روی زمین باشید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما