به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جابجایی دولت انتظاراتی را در بین کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده است که به گفته برخی فعالان این حوزه، تغییرات برای برآورده شدن این انتظارات به کندی انجام می شود و انتظار اصلاح روندهاست و تغییر در برخی سمت ها برای بهبود عملکرد این وزارتخانه و حوزه تامین اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

ایلنا نوشت: نصرالله دریابیگی (نایب رئیس کانون سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) در این خصوص گفت: اولین مشکلی که ما بازنشستگان در رابطه با این دولت (چهاردهم) داریم، اجرای قانون است. قانون تناسب حقوق بازنشستگی بازنشستگان تامین اجتماعی. بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بین 4 تا 5 میلیون نفر هستند در بدترین شرایط معیشتی به سر می برند. میانگین حقوق آنها زیر 8 میلیون تومان است. در عین حال تبعیض آشکاری را در خانواده تامین اجتماعی مشاهده می کنند. کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی همیشه از حمایت سازمان برخوردارند اما برای بقیه بازنشستگان اتفاقی نمی افتد.

و افزود: تامین اجتماعی در ماه های قبل از انتخابات 3 میلیون تومان به تناسب و علی الحساب به مستمری بگیران پرداخت کرد. اما نیروهای بازنشسته کشوری و لشکری ​​پیش از این پنج ماه است که مشمول یکسان سازی شده اند. بارها گفته شده که تبعیض حرام و حرام است. اجرای قانون تناسب از این نظر ضروری است که معیشت مردم دچار مشکل است و بسیاری از قوانین مانند ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون تامین اجتماعی اجرا نشده است.

دریابیگی تصریح کرد: امیدواریم وزیر جدید کار نماینده بازنشستگان و کارگران ما در دولت باشد. اگرچه آقای قالیباف و پزشکیان در این زمینه قول هایی دادند اما این تبعیض هنوز برطرف نشده و همچنان از آنها می خواهیم که این تبعیض آشکار را برطرف کنند.

این فعال حقوق بازنشستگان تصریح کرد: ما بازنشستگان نیز مشکلات درمانی متعددی داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم. بیشتر هزینه های بازنشستگان ما مربوط به درمان است. درمان از نظر قانون اساسی و قانون تکالیف تامین اجتماعی رایگان است اما ما به بیمه تکمیلی متوسل می شویم و بیشتر هزینه ها را از جیب خود می پردازیم.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: بیمه تکمیلی ما نیز با مشکلات زیادی مواجه است. ماه هاست که سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ای را که به این سازمان پرداختیم به شرکت بیمه آینده حافظ که جزو قرارداد بیمه تکمیلی ماست را به همراه سهم آن پرداخت نکرده است. این امر باعث شده است که بسیاری از خدمات در این گروه از بیمه های تکمیلی از پذیرش اسناد خسارات پزشکی منصرف شود.

وی با اشاره به سایر بدهی های تامین اجتماعی به بیمارستان ها، داروخانه ها، بیمه ایران و سایر بخش های قراردادی، گفت: تامین اجتماعی به وظایف قانونی خود عمل نمی کند و اگر بخواهد نمی تواند انجام دهد. زیرا پول کافی برای انجام تعهدات خود را ندارد و به سازمان بدهکار تبدیل شده است. زمانی این بدهی با بانک رفاه بود و الان این بدهی با مستمری بگیران، بیمارستان ها، داروخانه ها و بیمه ها است.

دبیر اجرایی خانه کار استان مازندران با اشاره به اینکه علت اصلی مشکلات درمانی سازمان تامین اجتماعی که شامل 10 میلیون مستمری بگیر و خانواده آنها می شود، تقصیر کانون مستمری بگیران و شرکت آتیه سازان نیست، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در سازمان تامین اجتماعی، مشکلی پیش نمی آید. اما در مورد مشکل مدیران سازمان. حالا آقای احمد میدری باید در این زمینه اقدام کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی باید افرادی را که کارفرمای مستمری بگیران و جامعه هستند در حیطه وظایف مدیرکل اجتماعی سازمان تامین و معاونت انتخاب کند. روابط کار وزارت . دیدیم که معاونت روابط صنعتی کشور در دوره قبل چگونه بسیاری از مردم و تشکل های کارگری و بازنشستگی را در کشور منزوی کرد و مشکلات روابط صنعتی و بازرسی کار ما را به نقطه ناکافی رساند.

و افزود: در تامین اجتماعی افرادی داریم که به عنوان بازنشستگان 9 ماه اسناد هزینه خود را ارائه کردند اما مبلغی دریافت نکردند. در چنین شرایطی موضوع رفع تعهدات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی و پرداخت بدهی شما به شرکت بیمه تکمیلی ضروری و ضروری است. همچنین جمع آوری منابع برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید زیر نظر وزیر کار دولت باشد و این دو امر ضروری و ضروری است.

دریابیگی با تسلیت شهادت جمع کثیری از کارگران معدن طبس گفت: روند خصوصی سازی به فاجعه ای برای کشور تبدیل شده است. مرگ خاموش و خاموش کارگران در اثر حوادث محیط کار به دلیل خصوصی سازی رخ داده است. جریان‌های استخدام در شهرداری‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها، پتروشیمی‌ها، معادن و شرکت‌های تولیدی گسترش یافته و گسترش یافته است. کارگران جوان ما که در شرکت های پیمانکاری کار می کنند، تبعیض آشکاری بین خود و همکارانشان با مشاغل مشابه خارج از شرکت های پیمانکاری مشاهده می کنند. ما به آقا مسعود پزشکیان ما به پیمانکاران رای ندادیم که به جای محدود شدن، آزادانه تر عمل کنند. ما به امنیت شغلی، اجرای قانون و مراقبت های بهداشتی رایگان رأی می دهیم.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: از آقای پزشکیان از شما می خواهیم با تصمیم درست آرامش را به جامعه کارگری و بازنشسته کشور بازگردانید. یکی یکی از مسائلی که از رئیس جمهور می خواهیم، ​​حل مسئله بانک رفاه کارگران است که در اختیار مردم و بخش خصوصی است. اما در ماه های اخیر شاهد بودیم که می خواهند این بانک مستمری بگیران و کارگران را که باید متعلق به تامین اجتماعی باشد به نام بانک دولتی منتقل کنند. ما واگذاری حقوق مردم به بخش خصوصی را محکوم می کنیم. اگر فردا این بانک به افراد دیگر واگذار شود، تضمینی برای بقای تامین اجتماعی نخواهیم داشت.

این فعال صنفی افزود: در این لحظه اگرچه بانک رفاه وابسته به سازمان تامین اجتماعی بوده و واگذار نشده است، اما در دریافت وام بازنشستگان و پرداخت حقوق آنها با تاخیر و مشکل مواجه هستیم. وای به روزی که به بخش خصوصی واگذار شود! در آن شرایط باید فاتحه روابط مالی سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران خوانده شود. 40 هزار بازنشسته امروز در صف دریافت وام هستند و هنوز وام چند ماه پیش را که باید دریافت می کردند، دریافت نکرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: کارگران برای تحصیل، درمان، مسکن و حتی تامین نیازهای روزانه خود نیازمند وام هستند. در این شرایط بانک وام نمی دهد و فرض بر این است که واگذاری وضعیت را بدتر می کند. امیدواریم دولت و وزیر کار با عزم جدی در این زمینه تصمیم درستی بگیرند. امیدواریم رئیس جمهور شخصا و مستقیماً برای رفع تناسب و برخورد بیمه تکمیلی و بانک رفاه بیاید.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما