امام جمعه مشهد گفت: عزیزان ما در لبنان شهید شدند اما نهضت ایجاد کردند و شهید شدند و ما هم چون به این حرکت اعتقاد داریم راه را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا؛ سید احمد علم‌هادی امروز ساعت 13 ظهر مهر وی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به آغاز هفته فرجه اظهار داشت: امروز این نهاد مقدس به عنوان قوی ترین سازمان در تامین آرامش زندگی مردم به وظیفه خود عمل می کند. . به خصوص در این شهر و استان با موقعیت های خاص رفت و برگشت، پیک های زائر و جریان های امنیتی. امید است خداوند متعال به برکت خون شهدا، عزت، عظمت و توفیق کامل را برای این عزیزان به عنوان سربازان ایثارگر وجود امام زمان در لشکر خود عنایت فرماید.

وی به شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبری این ایام ایام عزاداری ماست و امروز رهبر انقلاب نیز قبل از اقامه نماز جمعه در مصلی تهران به عزاداری پرداختند. مقام معظم رهبری فرمودند از دست دادن چنین ذخیره ارزشمندی برای ما ضایعه محسوب می شود و بر همین اساس عزادار هستیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنانی از رهبری که فرمودند: «ما عزاداری می کنیم، اما نه عزاداری که حاوی اشک و غم و اندوه باشد، بلکه در عزای اهل بیت سیدالشهداء عزاداری می کنیم». وقتی اهل بیت (ع) را به دارالاماره آوردند و چشم ابن زیاد افتاد، زینب کبری با کمال گستاخی گفت: آیا رفتار خدا را نسبت به برادرت دیدی و زنب کبری با جسارت گفت: من جز زیبایی ندیدم.» گفت: «من جز زیبایی ندیدم، یعنی هرچه از وقایع عاشورا دید زیبایی بود.» الان هم عزیزان ما شهید شده اند، اما خط حرکت را راه انداخته اند. و به شهادت رسیدند و ما هم چون به این حرکت ایمان داریم راه را ادامه می دهیم.

رونوشت؛ پاداش 30 سال وجود

عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به مبارزه و مقاومت 30 ساله سید حسن نصرالله در برابر استکبار صهیونیستی گفت: ایشان 30 سال پیروز ایستادند، تمام حرکاتش قدم به قدم همراه بود، اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون کرد. ، جنگ 33 روزه، آزادسازی اسرای لبنانی از دست اسرائیل و پیروزی غزه در جنگ 11 روزه، نتیجه رهبری او علیه حزب الله بود و در نهایت حق شهادت را داشت.

علم الهادی ادامه داد: بر اثر اصابت بمب سنگی تمام ساختمان بر پیکر نازنین سید مقاومت فرو ریخت و وی زیر آوار جان باخت. این پاداش اوست.

جنگ با استکبار تا ظهور ادامه دارد

نماینده ولی فقیه خراسان رضوی با بیان اینکه ما به استکبار جهانی معترضیم و به جنگ خود ادامه می دهیم، تاکید کرد: سرد کردن دل با وفای به عهد صدحک نیست، بلکه جنگ است. ما در میدان جنگ هستیم و تا قیامت این میدان را با استکبار ادامه خواهیم داد.

به گزارش صفحه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، وی «وعده صادق 2» و شلیک موشک به سرزمین های اشغالی را اعلان جنگ با استکبار جهانی دانست و گفت: اسرائیل خط مقدم همه جنگ ها، آدم کشی ها است و نسل کشی ها ناشی از شیطنت، شرارت و دستور آمریکاست. چه کسی این بمب انفجاری را به اسرائیل داده است؟ آمریکا در تمام جنایات اسرائیل شریک است.

ما شهادت را دوست داریم، از مرگ نمی ترسیم

علم الهادی با تاکید بر اینکه ما در حال مبارزه با استکبار هستیم و دست از این مبارزه بر نمی داریم، گفت: فرق ما با دشمن اسلحه و سلاح نیست. فرق ما با دشمن اول این است که ما خدا را داریم و دشمن بی خداست. چون خدا را داریم، چه شهید شویم و چه دشمن را شکست دهیم، پیروز هستیم، اما تمام داشته های دشمن در تجهیزات نظامی اوست.

امام جمعه مشهد دومین تفاوت را ترس از دشمن یهود دانست و ادامه داد: دشمن یهودی ما ترسو است اما ما شهادت را دوست داریم و از شهادت استقبال می کنیم. محبوب ترین افراد این ملت رهبر انقلاب هستند و همه مردم آمادگی این را دارند که در چشمشان خاری باشد اما در پایش خاری نباشد. این لیدر با تمام قوا به میدان آمد و روی صحنه ایستاد. می گویند ما می زنیم و می کشیم، اما نمی ترسیم و به استقبال شهادت می رویم. کسی که از شهادت نترسد قطعا پیروز می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما