به گزارش خبرگزاري ايمنا، احساس اينكه يك نفر در حال تماشاي شماست يك تجربه متداول است. بیش از 80 درصد از زنان و تقریباً سه چهارم مردان گزارش می دهند که این احساس را تجربه می کنند. این پدیده در محیط‌های آزمایشگاهی نیز تکرار شده و توسط متخصصانی که دیگران را مشاهده می‌کنند، مانند عکاسان و کارآگاهان، تأیید شده است. این احساس حتی می تواند آموزش داده شود، برخی از استادان هنرهای رزمی به دانش آموزان خود آموزش می دهند که نگاه ها را احساس کنند و منبع آنها را شناسایی کنند.

اگرچه این معنا به طور گسترده پذیرفته شده است، اما اغلب توسط علم رسمی به عنوان خرافه یا ماوراء طبیعی رد می شود. طبیعت رد شد

روپرت شلدریکاین زیست‌شناس و فراروان‌شناس معتقد است که این یک پدیده واقعی است که ارزش بررسی علمی را دارد و به طور بالقوه می‌تواند اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد مغز آشکار کند.

آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان با چشم‌بند دائماً حدس می‌زنند که آیا کسی آنها را تماشا می‌کند یا خیر، با میزان موفقیت به طور قابل‌توجهی بالاتر از شانس تصادفی. به ویژه کودکان 8 تا 9 ساله دقت قابل توجهی از خود نشان دادند و میزان موفقیت برخی از آنها به 90٪ می رسید.

شلدریک او این را باور دارد دارای جهاتدار این بدان معنی است که ما نه تنها نگاه را احساس می کنیم، بلکه به طور شهودی جهت آن را نیز می دانیم. او پیشنهاد می کند که بدن ما، به ویژه میدان الکترومغناطیسی اطراف آن، ممکن است اندام حسی مسئول این احساس باشد.

این رشته با ECG و فناوری های مشابه توسعه یافته است. الکتروانسفالوگرام قابل تشخیص است، وقتی کسی به ما نگاه می کند می تواند ناراحتی ایجاد کند. این یک جایگزین جالب برای تئوری سنتی بینایی است که فرآیندی غیرفعال و درونی را در نظر می گیرد که در آن نور توسط مغز پردازش می شود. شلدریک از این نظریه دفاع می کند وارد شوید تکیه بر تصاویر واقعیت مجازی درون سر ما ناقص و غیر شهودی است.

این تحقیق می تواند به درک عمیق تری از ماهیت ادراک و آگاهی انسان منجر شود و پارادایم های علمی فعلی ما را به چالش بکشد. تحقیقات در حال انجام شلدریکما را به بررسی بیشتر این پدیده دعوت می کند و مردم را تشویق می کند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به ایجاد تصویر کامل تری از این جنبه جذاب تجربه انسانی کمک کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما