ظرفیت حافظه انسان ثابت و قابل انعطاف نیست. برای بهره برداری کامل از این توانایی و همچنین پیشگیری از بیماری های مغزی به ویژه زوال عقل و آلزایمر، مغز باید همیشه مورد استفاده و آموزش قرار گیرد.

ترفندهای موثری که به بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کنند عبارتند از:

1. مدیریت استرس

به گزارش بازتاب آنلاین، زمانی که استرس دارید، بدنتان هورمون های استرس مانند کورتیزول ترشح می کند. کورتیزول به طور قابل توجهی فرآیند حافظه را مختل می کند و توانایی ما را برای یادآوری خاطرات طولانی مدت ضعیف می کند. استرس و افسردگی حتی می تواند مغز را کوچک کند.

2. رژیم غذایی سرشار از امگا 3

ماهی چرب منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 نقش مهمی در ساخت سلول های مغز و عصبی دارد، برای یادگیری و حفظ عملکرد حافظه ضروری است و زوال شناختی را به تاخیر می اندازد.

3. معاشرت با دیگران

یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که افرادی که زندگی اجتماعی بسیار فعالی دارند کمتر در معرض از دست دادن حافظه هستند. حتی 10 دقیقه مکالمه با دیگران می تواند حافظه را بهبود بخشد.

4. آب آشامیدنی

کم آبی خفیف باعث کوچک شدن مغز و اختلال در حافظه می شود. روزانه حداقل 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. آب به عنوان یک ضربه گیر برای مغز و نخاع عمل می کند و به سلول های مغز ما در استفاده از مواد مغذی کمک می کند.

5. فعالیت بدنی

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش فواید شناختی دارد. توزیع اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن بهبود می بخشد و به ایجاد سلول های جدید در مغز کمک می کند که برای ذخیره سازی حافظه ضروری هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما