به گزارش مانیبان؛ عبدالناصر همتی تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور بر اجرای مواد 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم تکرار می شود، زیرا معتقد است در صورت اجرای دقیق این دو ماده، طیف وسیعی از مشکلات اقتصادی و اطلاعاتی کشور را تهدید می کند. .

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم که با حضور مدیران مالیاتی سراسر کشور برگزار شد، تاکید کرد. از تمرکز بر مسائل کوچک و خرد خودداری کنید و گفت: تمرکز بر مسائل خرد ما را از اهداف اصلی دور می کند. دیدگاه رئیس جمهور و تاکید ایشان بر اجرای مواد 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم تکرار می شود زیرا معتقد است در صورت اجرای دقیق این دو ماده طیف وسیعی از مشکلات اطلاعاتی و اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد. .

همتی با اشاره به حجم قابل توجه فرار مالیاتی در اقتصاد کشور گفت: به نظر من فرار مالیاتی در اقتصاد کشور زیاد است و افرادی که هویت تجاری مشخصی ندارند و یا دارای هویت اجاره ای هستند، مبالغ بسیار زیادی جابه جا می کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بر اساس شرایط تحریم، بیش از 20 تا 25 میلیارد دلار هزینه مبادلاتی و رانت مربوط به مابه التفاوت این دو بر اقتصاد کشور تحمیل شده است نرخ ها که به جیب برخی افراد می رود که باید مانع از این موضوع شود.

همتی با اشاره به پایین بودن نسبت مالیات در کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی، گفت: برای حل این مشکل باید اقدامات مهم تری انجام دهیم، زیرا باید بتوانیم نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را در بازه زمانی چند ساله افزایش دهیم. فرآیند.” افزایش دهد

وی در ادامه به اهمیت سامانه های الکترونیکی در حوزه مالیاتی و اجرای کامل قانون پایانه فروشگاه ها و سامانه مودیان پرداخت.

وزیر اقتصاد در خصوص رعایت حقوق مودیان و احترام به جایگاه آنها گفت: رضایت مشتریان بسیار مهم است و باید دوباره به آنها اعتماد کنیم. دولت قصد اخذ مالیات ناعادلانه را ندارد و ما بر اساس آنچه قانونگذار تصریح کرده است به دنبال اخذ مالیات واقعی هستیم.

جهت گیری به داده ها و هوشمندی نظام مالیاتی، تمرکز اصلی نظام مالیاتی

در ادامه این جلسه سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالی کشور ضمن ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان امور مالی کشور طی شش ماهه نخست سال جاری و تشریح اقدامات و دستاوردها، اظهار داشت: نیمه دوم سال جاری سال برای سازمان امور مالی بسیار مهم بود و برای این امر باید اقدامات لازم را برای تحقق برنامه ها و تحقق کامل درآمدهای مالیاتی انجام دهیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اقدامات تحولی در امور مالیاتی در تمامی شاخص های عملکردی، جمع آوری و فرآیندی به منظور تسهیل در امور مودیان انجام شده است، گفت: حرکتی در سازمان مالیاتی در یک کشور تسریع شده است. به این ترتیب با مودیان تعامل می کنیم و گره گشایی می کنیم در نظام مالیاتی شاهد همکاری مدیران سازمان مالیاتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون پایانه های تجاری و نظام مودیان علیرغم پیچیدگی ها و مشکلات موجود، با برنامه ریزی مناسب ادامه دارد و اهداف را پیش می برد، گفت: در قانون مذکور شناسایی مودیان جدید، وصول معوقات، تمرکز بر درمان از غلات درشت می توانید روی تحقق کامل درآمدهای مالیاتی مصوب حساب کنید.

سبحانیان در تشریح سیاست ها و رویکردهای تحول آفرین این سازمان گفت: در حال حاضر نظام مالیاتی متمرکز بر غلات درشت است و البته محدودیت های قانونی نیز در این مسیر وجود دارد و در این راستا نیازمند حمایت و حمایت دولت و نهادهای مرتبط هستیم.

سبحانیان تصریح کرد: شرکت های بزرگ با ده ها میلیارد تومان سود مالیات نمی پردازند; ما باید با ابزارهایی که در اختیار داریم و با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و بخش خصوصی، نظام مالیاتی را تقویت کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی اکنون بار سنگینی برای تحقق اهداف بودجه سالانه دارد.

منبع: رسانه مالی ایران


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما