برای فرار در تمام دنیا کیک با میوه، خامه، شکلات، پنیر و … درست می شود. از جمله دسرها و شام های خوشمزه و لذیذی است که با مواد مختلفی تهیه می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند یا بیماری هایی مانند دیابت دارند، از مصرف شیرینی جات منع می شوند و به همین دلیل نمی توانند از کیک و دسر لذت ببرند. با این حال کیک های رژیمی تهیه شده با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل یا میوه می توانند حس خوب خوردن یک کیک خوشمزه را به این افراد القا کنند.

کیک هویج رژیمی به نقل از فرارو یکی یکی از این کیک های خوشمزه، سالم و بدون قند است که از ترکیب بلغور جو دوسر با شیرین کننده های طبیعی مانند شیرینی عسل، سیب و هویج تهیه می شود و کاملا لذیذ است. اگر دوست دارید این کیک رژیمی و سالم را در خانه با دستور آسان آن درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

جو: 130 گرم
ماست سفت: 250 میلی لیتر
تخم مرغ: 2 عدد
عسل: 50 گرم
هویج: 2 عدد
سیب: 2 عدد
گردوی خرد شده: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

به گزارش فرارو، برای تهیه این کیک خوشمزه و رژیمی ابتدا ماست و بلغور جو دوسر را در ظرفی بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا جو خیس و نرم شود. در مرحله بعد تخم مرغ ها را اضافه کنید و با همزن برقی 2 دقیقه بزنید تا یکدست شود. حالا عسل را اضافه کنید و در یک جهت با لیسک مخلوط کنید. در آخر هویج و سیب رنده شده را به مخلوط کیک اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود. خمیر کیک را در قالب 23 سانتی متری چرب شده بریزید و روی آن مقداری گردوی خرد شده بپاشید. حالا برای پخت کیک قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه قرار دهید. بعد از اینکه کیک پخت، قالب را از فر خارج کرده، صبر کنید تا کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. برای تزیین می توانید از عسل یا کرم کارامل استفاده کنید و لذت ببرید.

نکات برجسته

1- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و بگذارید به دمای محیط برسند.
2- دمای صحیح فر نقش بسیار مهمی در پخت کیک دارد. وقتی قالب را در فر قرار می دهید باید دقیقا به همان دمایی که در دستور گفته شده برسد و در حین پخت دما تغییر نکند. معمولا دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، ممکن است با این دما و زمان نتیجه مطلوب در فر شما حاصل نشود و دلیل آن این است که فر شما به دمای مشخص شده نرسیده است. ، فر را روی 175 درجه تنظیم کردید. اما در واقع دمای واقعی فر شما 175 نیست و ممکن است کمتر یا بیشتر از این دما باشد.
توجه داشته باشید که دمای مشخص شده در دستورالعمل معمولاً توسط فر برقی تعیین می شود. اگر از فر گازی استفاده می کنید و دماسنج فر ندارید، دما را حدود 10 درجه سانتیگراد بالاتر قرار دهید. دمای گفته شده به فر شما بستگی دارد و شما باید بتوانید آن را تحمل کنید. با چند بار امتحان از دما و زمان پخت مطلع خواهید شد. نکته بسیار مهمی که در پخت هر نوع کیک باید به آن توجه کنید این است که هرگز در فر را قبل از 30 دقیقه باز نکنید. اگر این کار را انجام دهید تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود زیرا کیک شما بالا نمی آید.
3- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب با توجه به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه خوبی نخواهد داشت. هنگام ریختن مواد کیک در آن حتما باید قالبی را انتخاب کنید که 1/3 قالب خالی بماند. البته همه اینها نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که نمی دانید کدام فرمت مناسب است. باید کیک را چندین بار درست کنید تا چشمتان به ابعاد آن عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما