حقوق گروه راک معروف "پینک فلوید" به قیمت 400 میلیون دلار فروخته شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، معامله همین است یکی این یکی از بزرگترین قراردادهای سال های اخیر است که به نظر می رسد با وجود چندین دهه جنگ قدرت و اختلافات تلخ بین اعضای گروه، به ویژه راجر واترز و دیوید گیلمور، سرانجام به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، نیک میسون درامر و وارثان ریچارد رایت نوازنده کیبورد و راجر گرت خواننده و ترانه سرای اصلی نیز در این معامله مشارکت داشتند. این توافقنامه حقوق موسیقی ضبط شده را پوشش می دهد، اما حقوق آهنگسازی نویسندگان فردی را شامل نمی شود.

حقوق نامگذاری و سایر مواردی که شامل مطالب تبلیغاتی، حقوق نمایشگاهی و موارد مشابه می باشد نیز در این قرارداد گنجانده شده است. در حالی که پینک فلوید به دلیل ناشناس نگه داشتن اعضای گروه به عنوان چهره های عمومی شناخته شده است، اکثر یا تمام آثار هنری نمادین آلبوم های آنها که عمدتاً توسط شرکت بریتانیایی Hipgnosis طراحی شده است، احتمالاً در این معامله گنجانده شده است.

به گفته گاردین، کاتالوگ رکوردهای پینک فلوید و حقوق آن برای اقلام تبلیغاتی قابل بهره برداری تجاری است. یکی این یکی از با ارزش ترین لیست ها در دنیای موسیقی معاصر است.

سونی در سال‌های اخیر بیش از یک میلیارد دلار برای بازخرید حقوق هنرمندان غیرآمریکایی شمالی از جمله بروس اسپرینگستین، باب دیلن و کوئین هزینه کرده است.

پینک فلوید در سال 1965 توسط سید بارت، نیک میسون، راجر واترز و ریچارد رایت در لندن تشکیل شد. گیلمور کار خود را با این گروه در سال 1967 آغاز کرد و یک سال قبل از آن برت به دلیل وخامت شرایط جسمانی گروه را ترک کرد. “پینک فلوید” بعدا یکی آنها به یکی از معروف ترین گروه های موسیقی تبدیل شدند و 200 میلیون آلبوم در سراسر جهان فروختند. آلبوم‌های «Dark Half of the Moon»، «The Wall» و «Wish You Were Here» از معروف‌ترین آلبوم‌های پینک فلوید هستند که در میان تأثیرگذارترین آلبوم‌های راک قرن بیستم قرار دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما