به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، محمدرضا قاسمی در مراسم آغاز کشت پاییزه در استان سمنان گفت: اقدامات انجام شده در سال گذشته و سلسله فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان منجر به انجام مطلوب شد. تولید، به ویژه محصول استراتژیک و مهم گندم.

وی با اشاره به الزامات آغاز کشت پاییزه و سال زراعی جدید، تصریح کرد: سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جدید باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا هدف این برنامه ها تضمین امنیت غذایی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توجه اسناد بالادستی به امنیت غذایی و خودکفایی کشور در تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی و تخصیص داده شده است، در این راستا باید با برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توجه شود. ” وزارت جهاد کشاورزی باید با فراهم کردن بسترهای لازم در پایان اجرای برنامه، خودکفایی 90 درصدی را در تولید محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی تضمین کند و این هدف در پایان برنامه هفتم محقق شود.

قاسمی با بیان اینکه قطعا گندم مهمترین محصول کشاورزی کشور است، خاطرنشان کرد: این محصول مهم نقش و اهمیت ویژه ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه عوامل دخیل در این بخش اعم از کشاورزان، کارشناسان، کارشناسان و محققان حوزه کشاورزی و عوامل حمایت کننده از تولید گندم به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک در سال جدید زراعی بتوانیم همچنین عملکرد تولید خوب و بهره وری بهتر این محصول و همچنین حفظ خودکفایی و خوداتکایی کشور در تولید گندم به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک را به همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه های دولت چهاردهم در حوزه کشاورزی، گام های ارزنده بیشتری برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما