به گزارش ساعت 9 صبح؛ علیمردان عظیمی درباره این طرح به وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: همانطور که مطرح شد اعلام کرده ایم برای سایر اقشار جامعه نیز در صورت نیاز، ایران خودرو نیز جزو گروهی باشد که می تواند در CBU خودرو بفروشد. و همچنین به عنوان CKD وارد کنید. همانطور که بانک مرکزی نیز اعلام کرده ارز این خودروها تامین شده است. اگر این خودروها وارد بازار شوند، قطعا روی قیمت خودرو تاثیر گذاشته و باعث افت آن می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره احتمال واردات خودرو از سوی این شرکت در نیمه دوم سال جاری گفت: ممکن است در دو سه ماه پایانی سال واردات و عرضه انجام شود، اما چیست؟ مطمئناً در زمینه واردات خودرو حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

حضور خودروهای هیبریدی و برقی در سبد محصولات ایران خودرو از جمله موتور کم مصرف داخلی

عظیمی از برنامه ایران خودرو برای اجرای طرح های معرفی خودروهای جدید با هدف کاهش مصرف سوخت در کشور خبر داد و گفت: در بحث خودروهای هیبریدی و برقی سه پروژه در ایران خودرو برای کاهش مصرف سوخت تعریف شده است. یکی یکی تولید خودروهای برقی، دیگری تولید خودروهای هیبریدی و دیگری تولید موتورهای کم مصرف که در مرکز تحقیقات موتور ایران تولید می شود.

وی افزود: در پروژه خودروهای هیبریدی چون نیازی به تکمیل زیرساخت های برقی نیست و به نظر من مناسب ترین جایگزین برای خودروهای پرمصرف ما است، تولید اولین هیبریدی تولید ملی را در اولویت قرار می دهیم. خودرو در بهار 1404. می تواند باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شود.

تولید انبوه انرژی الکتریکی از شهریور ماه 1404

مدیرعامل خودرو ایران افزود: در خصوص خودروهای برقی، نمونه اولیه خودروی برقی ررا تا پایان سال آماده می شود اما تولید انبوه آن شهریور در ماه 1404 انجام می شود و در مورد خودروهای کم مصرف که موتور آن در مرکز تحقیقات تهیه شده و نمونه اولیه آن تولید شده است، موتور بسیار خوبی است که باعث کاهش مصرف سوخت در کشور می شود. با وضعیت فعلی قیمت سوخت و وضعیتی که در کشور داریم، این سه پروژه اصلی ترین و اساسی ترین پروژه هایی هستند که در سال آینده به بهره برداری می رسیم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما