این عینک خطرناک است – خبرآنلاین

به گزارش بازتاب آنلاین، دو دانشجوی دانشگاه هاروارد با استفاده از عینک هوشمند و فناوری تشخیص چهره موفق به شناسایی فوری هویت، شماره تلفن و آدرس افراد شدند. آنها از عینک آفتابی متا Ray-Ban و پایگاه داده های عمومی استفاده کردند تا نشان دهند که چگونه این فناوری می تواند اطلاعات شخصی را در زمان واقعی نشان دهد.

به گفته زومیت، فناوری I-XRAY از عملکرد پخش زنده عینک های هوشمند متا استفاده می کند و آن را با هوش مصنوعی برای شناسایی چهره ها و استخراج اطلاعات افراد از پایگاه های داده استفاده می کند. این فناوری حتی اطلاعات بستگان افراد را نیز نمایش می دهد. دو دانشجوی هاروارد توانستند چندین همکلاسی و غریبه را شناسایی کرده و اطلاعات شخصی آنها را به دست آورند.

فناوری تشخیص چهره بسیار دقیق شده است و فناوری I-XRAY در واقع از ترکیب چندین فناوری موجود استفاده می کند. با وجود این فناوری‌ها، نگرانی‌های زیادی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود داشته است، به‌ویژه از زمانی که شرکت Clearview AI از آنها برای کمک به پلیس استفاده کرد. تفاوت اصلی فناوری ذکر شده استفاده از عینک های هوشمندی است که به راحتی در دسترس همگان است.

طبق اعلام دو دانشجوی دانشگاه هاروارد، هدف آنها از ایجاد پروژه ای برای شناسایی هویت افراد با استفاده از عینک های هوشمند، افزایش آگاهی در مورد دسترسی آسان به چنین فناوری هایی بوده است و آنها قصد ندارند آن را به صورت عمومی منتشر کنند. آنها با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ و منابع داده‌ای گسترده، نشان داده‌اند که چگونه می‌توان داده‌های شخصی افراد را به‌طور خودکار شناسایی کرد.

حفاظت از داده ها همیشه موضوع مهمی در مورد عینک های داده ای بوده است. اگرچه دستگاه هایی مانند Ray-Ban Meta برای پذیرش گسترده توسط عموم مردم طراحی شده اند، اما هنوز نگرانی هایی در مورد استفاده نادرست از آنها وجود دارد. اگرچه برخی از ابزارهای حفظ حریم خصوصی در عینک های هوشمند تعبیه شده اند، اما تشخیص آنها در شرایط واقعی و محیط های شلوغ دشوار به نظر می رسد و افراد ممکن است متوجه ویدیوی ضبط شده نشوند.

۵۸۵۸

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما