اگر می دانید که ملحفه های شما خانه میلیون ها باکتری، قارچ، کنه و ویروس است، ممکن است دچار وحشت شوید. هر کدام از این موجودات فکر می کنند بستر شما بهشت ​​است. مکانی گرم پر از عرق، بزاق، سلول های مرده پوست و ذرات غذا برای یک جشن سلطنتی که این موجودات می توانند در آن رشد کنند.

به گزارش یورونیوز، برای مثال، کنه های گرد و غبار را در نظر بگیرید. بدن ما روزانه 500 میلیون سلول پوست می ریزد، و اگر شما یک کنه ریز گرد و غبار هستید، تخت شما مانند یک بوفه سلف سرویس است. متأسفانه هم حشرات و هم فضولات آنها می توانند باعث آلرژی، آسم و اگزما شوند.

ملحفه ها همچنین پناهگاهی برای باکتری ها هستند. محققان انستیتو پاستور فرانسه قبلاً کشف کرده بودند که ملحفه های کثیف مملو از باکتری استافیلوکوک است که معمولاً روی پوست انسان یافت می شود.

اگرچه اکثر انواع استافیلوکوک ها خوش خیم هستند، اما برخی از آنها مانند استافیلوکوکوس اورئوس می توانند باعث عفونت های پوستی، آکنه و حتی ذات الریه در بیماران مبتلا به نقص ایمنی شوند.

در برخی موارد، به ویژه در بیمارستان ها، این باکتری ها می توانند از طریق زخم های باز وارد بدن شوند و باعث بیماری های جدی شوند.

در سال 2013، محققان شرکت آمریکایی تشک “Amerisleep” نمونه هایی از روبالشی های خانگی را که به مدت یک هفته شسته نشده بودند، برداشتند و آنها را آزمایش کردند.

نتایج آزمایش نشان داد که روبالشی حاوی تقریباً سه میلیون باکتری در هر اینچ مربع (2.5 سانتی‌متر مربع) است که تقریباً 17000 برابر بیشتر از یک صندلی توالت معمولی آلوده است.

محققان دیگر شش پد خواب را از دوستان و خانواده (شامل 18 ماهگی تا 20 سالگی) جمع آوری کردند و آنها را آزمایش کردند.

نتایج نشان داد که همه پدها حاوی قارچ، به ویژه Aspergillus fumigatus، گونه‌ای که معمولاً در خاک یافت می‌شود، بودند.

دیوید دنینگ، استاد بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی در دانشگاه منچستر در بریتانیا می‌گوید: «اگر بخواهیم اعداد و ارقام را بیان کنیم، در مورد میلیاردها یا تریلیون‌ها ذرات قارچی در هر بالش صحبت می‌کنید.

وی افزود: این به این دلیل است که همه شما [قارچ]متوجه خواهید شد که بیشتر ما عرق شبانه را تجربه می کنیم. همچنین، همه ما مایت های گرد و غبار خانگی را در رختخواب خود داریم. قارچ ها و باکتری ها به محیطی مناسب برای زندگی نیاز دارند و بالش شما هر شب گرمتر می شود زیرا سرتان روی آن است. بنابراین رطوبت، غذا و گرما برای آنها وجود دارد.”

از آنجایی که اکثر ما به ندرت بالش های خود را می شوییم، قارچ ها می توانند سال ها در حالت نسبتاً خفته زنده بمانند. تنها زمانی که عصبانی می شوند زمانی است که ما به بالش خود ضربه می زنیم تا سرمان راحت تر شود. این می تواند باعث انتشار هاگ های قارچ در اتاق خواب ما شود.

حتی اگر آن را بشوییم، قارچ ها می توانند تا 50 درجه سانتیگراد زنده بمانند. شستن بالش‌ها، اگر به‌درستی خشک نشوند، می‌تواند باعث کاهش رطوبت و رشد بیشتر قارچ‌ها شود.

محققان می گویند برای حفظ سلامت و بهداشت ملحفه ها و ملحفه ها باید به طور مرتب شسته شوند.

اما اکنون که شستن بالش صددرصد به وضعیت کمک نمی کند، آیا کاری می توانیم انجام دهیم؟ دکتر به گفته دنینگ، شما باید هر دو سال یکبار بالش خود را تعویض کنید، مگر اینکه مبتلا به آسم، بیماری ریوی یا بیماری سینوسی هستید.

با این حال، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند آسم باید هر سه تا شش ماه یکبار یک بالش جدید بخرند.

در مورد دفعات شستن ملحفه ها، اکثر کارشناسان توصیه می کنند این کار را به صورت هفتگی انجام دهید. اتوکشی علاوه بر شستشوی ملحفه باعث کاهش باکتری های روی ملحفه ها نیز می شود.

دکتر دنینگ می‌گوید: «اگر وقت دارید، تمام ملحفه‌هایتان را با دقت اتو کنید. به هر حال همه ما در بدنمان باکتری داریم، بنابراین [برای یک فرد سالم]”این واقعا مهم نیست.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما