موضوع جعل پرونده پزشکی بازیکن سابق پرسپولیس اتفاقی است که به زودی گریبان چند نفر را خواهد گرفت.

به گزارش فارس، موضوع جعل گواهی پزشکی نبیل باهویی توسط باشگاه پرسپولیس با تصمیم کمیته انضباطی مطرح و این باشگاه یک میلیارد تومان جریمه شد. در ضمن این پرونده همچنان مفتوح است و به زودی افرادی که در این جعل مشارکت یا همکاری داشته اند معرفی و جریمه خواهند شد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر مواضع متفاوت و عجیبی را در این خصوص اتخاذ کرده بود. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ابتدا موضوع جعل و کلاهبرداری در ارائه گواهی پزشکی را به طور کامل تکذیب کرد و اعلام کرد جعل یا تخلفی در این زمینه وجود ندارد اما پس از تصمیم کمیته انضباطی، خطای قانونی رخ داد. رئیس این باشگاه که ناده نیز حاضر به پذیرش این اتفاقات شد، در نهایت پذیرفت که باشگاه پرسپولیس با زیر پا گذاشتن سهمیه خارجی خود سعی در حفظ آن داشته است!

در حالی که باشگاه پرسپولیس همچنان معتقد است که در این جعل دخالت نداشته است، اما مشخص نیست که چه شخص یا افرادی ذینفع این جعل بوده اند. اما در نهایت مسئولیت این موضوع بر عهده باشگاه پرسپولیس است و آنها باید پاسخگوی این جعلی باشند. رئیس کمیته پزشکی باشگاه پرسپولیس باید مشخص کند که در این پرونده چه نقشی داشته و چگونه ماجرای جعل گواهی پزشکی تا این حد جنجالی شد؟! سوالات و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که پاسخ به آنها بسیاری از سوالات را روشن خواهد کرد.

رئیس کمیته پزشکی باشگاه پرسپولیس باید بگوید آیا از محتویات پرونده اطلاع داشته یا خیر؟ اگر می دانست چگونه می توانست با این جعلی موافقت کند؟ اگر نمی دانست چطور می شد چنین پرونده مهمی را بدون اطلاع رئیس کمیته پزشکی ارسال کرد؟ اگر در این مورد یک موضوع امنیتی، غیر ورزشی، سیاسی یا مسائل دیگر مرتبط با فوتبال باشد نبود در این مورد هم همینطور بود. آیا مجددا بدون موافقت رئیس کمیته پزشکی و بدون معاینه ارسال شده است؟!

به نظر می رسد برخلاف دفاعیات باشگاه پرسپولیس که مدعی است از این جعل سودی نبرده است، اما کاملاً مشخص است که این اقدام در خدمت حفظ سهمیه خارجی بوده و اینطور نیست که آنها ذینفع این موضوع نبوده باشند. اقدام

اکنون همه چیز در اختیار کمیته انضباطی است که به این موضوع رسیدگی کند تا یک بار برای همیشه پرونده این گونه اقدامات ناشایست بسته شود. چرا که وقوع چنین اتفاقی نه تنها موجب عدم رعایت جوانب عادلانه در فوتبال می شود، بلکه موجب بدبینی جامعه پزشکی به خصوص در ورزش و به خصوص فوتبال می شود که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. جامعه ورزش منتظر محاکمه عاملان این کلاهبرداری است تا این گونه اعمال و بی اعتنایی به موضوعات ناشایست یک بار برای همیشه از بین برود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما