یک متخصص تغذیه پیشرو ایده ای کاملا متفاوت برای صبحانه ارائه کرده است و می گوید که به افرادی که به کنترل وزن اهمیت می دهند کمک می کند کمتر احساس گرسنگی کنند.

به گزارش عصر ایران، دکتر متخصص از دانشگاه کمبریج. گلیز یئو معتقد است یک صبحانه کامل می تواند کلید کاهش وزن باشد. او معتقد است که با جایگزین کردن صبحانه به عنوان وعده غذایی اصلی روز و یک شام سبک، می توانید به طور موثرتری به چربی سوزی کمک کنید.

او در پادکست Diary Of A CEO به مجری استیون بارتلت گفت: «مثل یک پادشاه صبحانه، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک فقیر شام بخورید».

یئو معتقد است که پرخوری در شام به کاهش وزن کمک نمی کند. با این حال، او معتقد است که خوردن بیشتر در طول روز، به خصوص در صبح، واقعا راز کاهش وزن است و یافته های علمی نیز این موضوع را تایید می کند.

دکتر یئو به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد افرادی که صبحانه غنی و شام سبک‌تری می‌خورند می‌توانند تقریباً 10 درصد لاغرتر از افرادی باشند که شب‌ها بیشتر غذا می‌خورند.

وی تاکید کرد: میزان متابولیسم بدن در طول روز بیشتر می شود که دلیل غریزه بقای انسان است. ما انسان‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌ایم که در نور روز به دنبال غذا باشیم، که قرار گرفتن در معرض شکارچیان را کاهش می‌دهد. این به ما این امکان را می‌دهد که کالری بیشتری در صبح نسبت به ساعات اولیه شب بسوزانیم، زمانی که متابولیسم در حداقل است.

دکتر یئو افزود: “متابولیسم بدن در طول روز در بالاترین حد خود است زیرا ما برای جستجوی غذا آفریده شده ایم نه اینکه خودمان غذا باشیم. وقتی شب می خوابیم، متابولیسم بدن کاهش می یابد؛ بنابراین اگر بزرگترین وعده غذایی خود را در شب بخورید و به چند ساعت بعد بخوابید، در واقع کالری ذخیره می‌کنید و می‌خوابید.” اما اگر بخش اصلی و عمده را در طول روز بخورید، یک روز کامل برای سوزاندن آن فرصت دارید.”

یئو سپس به نتایج یک مطالعه در زمینه کنترل اشتها توسط پروفسور الکساندرا جانستون، محقق برجسته ایتالیایی اشاره می کند و می افزاید: «خوردن یک صبحانه زیاد باعث می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید زمان مصرف غذا ممکن است بر این احساس تأثیر بگذارد گرسنگی، اما نه مقدار کل کالری، اگر همینطور باشد، نوع و مقدار غذای مصرف شده تأثیر کمی بر احساس گرسنگی دارد.

بر این اساس، دکتر. Yeo می گوید: اگر می خواهید وزن کم کنید، به جای کاهش کالری صبحانه، کالری شام خود را کاهش دهید. یک صبحانه مقوی بخش مهمی از روز است، صرف نظر از تعداد کالری که دارد. گزینه هایی مانند بلغور جو دوسر، املت یا پنکیک را برای صبحانه خود در نظر بگیرید. خوردن غذاهای حاوی پروتئین و فیبر در صبح نیز می تواند به کنترل اشتها کمک کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما