ویروس ماربورگ، یکی از خویشاوندان ویروس ابولا یکی این یکی از کشنده ترین و غیرقابل درمان ترین پاتوژن ها در جهان است. این هفته هشت نفر در رواندا جان باختند. این ویروس باعث خونریزی از منافذ می شود و از هر 10 فرد آلوده 9 نفر را می کشد.

از سوی دیگر، بیشتر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر مستقیم انتقال ویروس از طریق مایعات بدن آلوده هستند (در رواندا، اکثر کارگران آلوده و قربانی شده‌اند) و این یکی از 30 ویروسی است که انتظار می‌رود بخشی از آن اپیدمی آینده باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، شیوع این بیماری معمولاً در مناطقی اتفاق می افتد که مردم با ورود به معادن یا غارهایی که حیوانات در آن زندگی می کنند، در معرض روباه های پرنده قرار گرفته اند که به طور طبیعی این ویروس را در خود جای داده اند.

در مجموع 26 مورد تایید شده در این کشور آفریقایی وجود دارد، اما حدود 300 مورد به دلیل تماس با بیماران شناخته شده در معرض خطر هستند.

ویروس ماربورگ یک تب خونریزی دهنده ویروسی است، همان بیماری ابولا اما حتی مرگبارتر.

بیماران مبتلا اغلب «شبح‌آلود» می‌شوند و چشم‌های عمیق و چهره‌های بی‌ظاهر پیدا می‌کنند. این معمولاً با خونریزی از دهانه های متعدد – از جمله بینی، لثه ها، چشم ها و واژن همراه است. مانند ابولا، حتی اجساد مرده نیز می توانند ویروس را به افرادی که در معرض مایعات آن قرار دارند، منتقل کنند.

علائم اولیه این بیماری شامل سردرد شدید، درد عضلانی، تب، اسهال، خستگی، درد معده و استفراغ است. از آنجایی که مراحل اولیه عفونت ویروس ماربورگ شبیه به سایر بیماری‌ها است، قبل از اینکه مقامات هشدار دهند، پاتوژن زمان انتشار دارد.

هنگامی که ویروس آلوده می شود، به سیستم ایمنی بدن حمله می کند، که به طور معمول در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند. این عفونت باعث می شود که سیستم ایمنی به درستی فعال نشود و ویروس به طور غیرقابل کنترلی گسترش یابد.

به طور معمول، این بیماری تقریباً در روز پنجم پس از عفونت به آنچه که پزشکان «مرحله اولیه اندام‌ها» می‌گویند پیشرفت می‌کند.

در این مرحله، بیمار ممکن است خونریزی از چشم، التهاب بدن، و تورم قابل مشاهده بدن – معمولاً پاها، مچ پا و پاها را تجربه کند. بیماران اغلب در عرض هشت تا نه روز پس از ظهور اولین علائم می میرند. این ویروس برای اولین بار در سال 1967 در آزمایشگاه ماربورگ آلمان کشف شد و ردیابی آن در محموله میمون های سرخپوست آفریقایی یافت شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما