به گزارش مانیبان، به گفته غلامرضا تاجگردون دیروز ۱۴ مهرماه به طور متوسط ​​یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باید به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

داداشی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه دولت باید در سه سال آینده مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و کارگران را به حداقل 20 درصد برساند. به دلیل مسائل اجرایی از جمله شهادت رئیس جمهور و کمبود منابع مالی، اجرای این قانون با کندی پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر نهادهای سرپرستی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا بر اساس قانون برنامه هفتم حقوق بازنشستگان احقاق شود.

داداشی ادامه داد: دولت باید در بودجه پیشنهادی خود هر سال درصد افزایش حقوق بازنشستگان را پیش بینی کند تا ظرف سه سال به هدف تعیین شده دست یابد. برخی از زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی از بهره وری کافی برخوردار نیستند و برخی حتی ورشکسته هستند.

روز گذشته غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اطلاعیه ای درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که بر اساس محاسبات انجام شده، هر بازنشسته باید به طور متوسط ​​یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را کمتر از شش یا هفت میلیون تومب می دانند.

این اظهارات در میان بازنشستگان کشوری غوغا کرد و باعث شد بسیاری از آنان به شدت به این موضوع در رسانه ها اعتراض کنند. بازنشستگان از فریب دولت سیزدهم ابراز نگرانی کردند و خواستار روشن شدن حق و حقوقشان شدند.

سوالی که در این بین مطرح می شود این است که چرا مسئولان با بازنشستگان صادقانه صحبت نمی کنند و تکلیف این قشر زحمتکش را روشن نمی کنند؟ این موضوع توجه و مسئولیت جدی مسئولان را برای حفظ اعتماد بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی و دولت می طلبد.

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم درباره جلسه این کمیسیون که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: با توجه به توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه، پیشرفت پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان با مصوبه دولت و با هماهنگی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه، با با تایید دولت و هماهنگی با هیات تامین اجتماعی، پیش پرداخت مستمری بگیران این سازمان چند روزی تا پرداخت مستمری بگیران باقی مانده است. روند تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است. در سطح ملی.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزییات جلسه این کمیسیون گفت: جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور میرهاشم موسوی مدیرکل محترم مجلس برگزار شد. سازمان تامین اجتماعی، معاونان سازمان و عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در خصوص اقدامات انجام شده به ویژه در مورد تناسب حقوق مستمری بگیران. سازمان تامین اجتماعی.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: یکی از جمله سوالات مهم نمایندگان کمیسیون در موضوع یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی؛ تاخیر در پرداخت 3 میلیون تومان به دلیل حسابی بود که به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری ​​واریز شده بود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه اعلام کرد که با مصوبه دولت و هماهنگی با هیات تامین اجتماعی، این پرداخت چند روز قبل از پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​انجام شد و کار را آغاز کردیم. متناسب با این پیش پرداخت.

داداشی ادامه داد: موضوع اقدامات بیمه کار، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بحث سازمان تامین اجتماعی متولی درمان، دغدغه ها و کمبودهایی که در این زمینه در سراسر کشور وجود داشته و دارد و همچنان وجود دارد. مورد به مورد در حوزه های مختلف از جمله. این مسائل و دغدغه های نمایندگان بود که در جلسه کمیسیون اجتماعی مطرح شد. در مقابل رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور قول داد با تدابیر اتخاذ شده این کمبودها را جبران کند.

وی همچنین با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی و ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت شرکت های زیرمجموعه و هلدینگ شستا، گفت: نمایندگان سوالاتی در خصوص این موضوع دارند. انتصابات انجام شده در شرکت های زیرمجموعه شستا، شرکت های زیان ده و سود شستا و تصمیماتی که قرار بود برای شرکت های زیان ده این مجموعه گرفته شود توسط مدیرعامل شستا و توضیحات لازم را کسب کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته گلایه هایی مبنی بر عدم تعامل و یا کم بودن تعامل مدیران شستا با نمایندگان کمیسیون اجتماعی وجود داشت؛ البته در این خصوص شکایت هایی نیز وجود داشت. مثلاً همکاران ما در کمیسیون به دنبال تعامل بیشتر با شستا برای رساندن مطالبات مردم و بهره وری بیشتر شستا بودند و شکایت هایی صورت گرفت و مقرر شد هم شستا و هم سازمان تامین اجتماعی ارتباط خود را با کمیسیون اجتماعی مجلس تقویت کنند. تا نقاط ضعف یا نقاط کور قوانین یا مقررات مربوط به این حوزه را بتوانیم در مجلس باز کنیم و برای بهره وری بیشتر سازمان تامین اجتماعی و شستا که هدف آن تقریباً عزیزان بازنشسته است. کشور؛ کمک کنیم

در ادامه میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه این جلسه با اشاره به واریز مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا علی الحساب به حساب مستمری بگیران بر اساس اعمال قانون گفت: وی در خصوص یکسان سازی حقوق مستمری بگیران گفت: اخیراً پیش پرداختی به عنوان حساب بازنشستگان کشوری و لشکی انجام شد اما از آنجایی که پرداخت همزمان از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفت، مشکوک شد. که سازمان تامین اجتماعی این کار را نمی کند.

هر چند با تصویب دولت در این زمینه و هماهنگی با هیات تامین اجتماعی، ظرف چند روز این لایحه را نیز به مستمری بگیران سازمان پرداخت کردیم و عملا پس از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، تناسب با این فرآیند ما پیش پرداخت را شروع می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جلسات خود با بازنشستگان این سازمان گفت: کمیته ای تشکیل شده که با صدور دستورات و موضوعات مختلف، نحوه اجرای قانون برنامه هفتم توسعه را اجرا می کند. اجرای تناسب با اصلاحیه بند ر) قسمت 2 ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه باید احراز شود و شرایطی که در لایحه دولت که با فوریت مضاعف به مجلس ابلاغ شده باید احراز شود. پیگیری می شود و مشکلی برای اجرای آن نداریم.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه قبلاً اعلام کرده ایم مشکلی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان نداریم، تصریح کرد: موضع ما این است که در کنار بازنشستگان عزیز برای اجرای یکسان سازی حقوق آنها خواهیم بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما