به گزارش مانیبان، بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده، مستمری مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک یک تا سه به میزان. یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای واجد شرایط به ازای هر نفر 400 هزار تومان در روز 25 هر ماه به ازای هر نفر 300 هزار تومان و یارانه هزینه های دارو، حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت به حساب سرپرستان واریز می شود. خانوارها خانه ها از ابتدای هر ماه.

محسن غلامی اظهار داشت: طرح حمایت تغذیه ای از کودکان دارای اختلالات رشدی استان امسال در دو مرحله اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته کودکان پنج تا 59 ماهه مشمول این طرح بودند، اما امسال کودکان پنج تا 55 ماهه از این طرح بهره مند می شوند.

مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این طرح با توجه به حمایت های دولت از معیشت، کاهش فقر و تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه مردم از زندگی سالم، مطلوب و مطلوب اجرا می شود. سبد غذایی کافی

غلامی افزود: طرح تامین امنیت غذایی کودکان با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود و در هر مرحله به ازای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک های درآمدی 11 میلیون ریال پرداخت می شود پنجم و 11 میلیون ریال در دهک های ششم و هفتم درآمدی واریز شد. 6 میلیون و 600 هزار ریال به حساب سرپرستان خانواده واریز شد.

مدیرکل اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: خانواده ها می توانند برای خرید برخی اقلام سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت به فروشگاه های طرف قرارداد محصولات الکترونیکی مراجعه کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده و 44 درصد جمعیت آن روستایی هستند.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، یافته های این نهاد ناظر نشان می دهد که در سال 1402 حدود 81 میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند. همچنین 160 هزار و 20 نفر از فهرست مشمولان یارانه حذف شدند و 2 میلیون و 228 هزار و 527 نفر به عنوان متقاضیان جدید مشمول دریافت یارانه از وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی شدند.

بر اساس این گزارش، با عنایت به عدم ارسال اطلاعات اینترنتی 51 دستگاه و عدم ارسال اطلاعات به 3 دستگاه و همچنین عدم ارائه اطلاعات از سوی دستگاه های اجرایی، امکان بررسی صلاحیت متقاضیان اعشاری سازی، وجود دارد. با استفاده از شاخص های دقیق، مشخص و موثر در دسترس نیست.

این نهاد نظارتی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد: دستگاه ها باید اقدامات لازم را برای ارائه اطلاعات دقیق و کامل به منظور برقراری عدالت و شفافیت اجتماعی انجام دهند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما