به گزارش مانیبان، عیدی بازنشستگان; مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری سال 1403 دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است. همچنین نحوه تعیین عیدی مستمری بگیران کشوری سال 1403 و میزان پاداش پایان سال آنان مشمول «ماده قانونی پرداخت عیدی کارکنان دولت» و مصوبه شورا است. وزیران در این زمینه

نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت

بازنشستگان کشوری مانند کارمندان شاغل در بخش دولتی از حقوق و مزایای بسیاری برخوردارند. حق دریافت مستمری ماهانه، بیمه و پاداش بازنشستگی نمونه هایی از این حقوق است.

یکی یکی از حقوق قانونی بازنشستگان کشوری که در «ماده قانونی نحوه پرداخت مرخصی کارکنان دولت» تصریح شده است، حق دریافت مرخصی است که به آن «پاداش آخر سال» نیز گفته می شود. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی این سوال مطرح می شود که پاداش پایان سال مستمری بگیران کشوری نسبت به عیدی سال گذشته چقدر افزایش یافته است و در نتیجه میزان عیدی بازنشستگان کشوری در سال 1403 چقدر است؟ ?

به همین دلیل در تفکر معاصر ابتدا میزان عیدی مستمری بگیران کشوری در سال 1403 مورد بررسی قرار می گیرد، سپس نحوه تعیین میزان عیدی مستمری بگیران کشور برای سال 1403 و میزان آن توضیح داده می شود پایان -پاداش یکساله و همچنین زمان واریز و بازنشستگی عیدی فرهنگیان. توضیحاتی خواهیم داد.

میزان عیدی مستمری بگیران کشوری در سال 1403 مانند سال های گذشته توسط دولت و با تصویب هیات وزیران تعیین می شود و لذا میزان پاداش پایان سال مستمری بگیران کشوری در سال 1403 به تصویب می رسد. به عنوان مبلغ عیدی کارمندان دولت در سال 1403. می گیرند

از آنجایی که بر اساس ضوابط مالی حاکم بر تعدیل بودجه سال گذشته، مبلغ تعطیلی عیدی کارکنان دولت 18000000 ریال معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد، هیئت رئیسه در جلسه ای که برگزار کرد، مبلغ تعطیلات عید بازنشستگان سال گذشته. یک کشور یک میلیون و هشتصد هزار تومان تصویب شد.

بر اساس مصوبه هیأت حاکمه در خصوص میزان عیدی سال 1403; در سال 1403 میزان و میزان عیدی مستمری بگیران کشوری 40 درصد افزایش یافت و دو میلیون و پانصد هزار تومب برآورد شده است.

نحوه محاسبه عیدی سال 1403 مستمری بگیران کشوری بر اساس «ماده قانونی نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت» به دولت واگذار شده است: «دولت موظف است اعتباری را که هر یک از کارکنان خود را تعیین می کند اختصاص دهد. سال اعم از نقدی یا غیرنقدی برای پرداخت عادلانه همه کارکنان خود، شامل کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت های دولتی می شود.

در اجرای این ماده، هیأت رئیسه هر ساله با تشکیل جلسه در بهمن ماه، پاداش پایان سال کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​را تعیین می کند. نتیجه این جلسه در قالب مصوبه ای منتشر و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

نحوه تعیین مرخصی مستمری بگیران کشوری سال 1403 برای کلیه کارکنان دولت از جمله مستمری بگیران کشوری یکسان و قابل پرداخت می باشد. توجه به این نکته ضروری است که مبلغ عیدی برای هر فرزند تحت تکفل علاوه بر متاهل بودن به عیدی اصلی مستمری بگیران کشوری اضافه می شود.

جزئیات مرخصی پایان سال کارکنان و بازنشستگان

به گزارش اندیشه ماشین، بر اساس پیوست بخشنامه تنظیم و تنظیم لایحه بودجه سال 1404 کشور که به دستگاه های اجرایی ارسال شده است، سقف اعتبار سرانه اضافه کار کارکنان دولت در بودجه 1404 حداکثر معادل است. به سرانه اعتبار اضافه کار در سال 1403 (براساس موافقتنامه 1403) ضمناً میزان پاداش پایان سال (تعطیلات) طبق ماده 75 قانون دولت در بودجه هر مؤسسه پیش بینی می شود. مدیریت خدمات. . مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

کلیه شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک های دولتی و شرکت های بیمه، از جمله بنگاه هایی که شمول آنها در قوانین و مقررات عمومی مستلزم ذکر یا تصریح نام است، مانند شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان نوسازی و توسعه صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن و سایر شرکت ها که به هر نحو دارای ضوابط و مقررات خاصی برای پرداخت حقوق و مزایا هستند موظفند حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در لایحه بودجه سال 1404 طبق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (2) بستانکار کنند. ) و با رعایت بخشنامه های شورای حقوق و دستمزد و استانداردهای تعیین شده در بودجه سال. هر گونه افزایش بیش از آن مورد قبول هیچ مرجع و شورایی نخواهد بود.

پاداش پایان سال کارکنان دولت در سال 1403 مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان بود، در حالی که متاهل و بازنشستگان برای ازدواج 700 هزار تومان و برای هر فرزند 300 هزار تومان دریافت می کردند.

فرمول محاسبه عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان

یکی یکی از سوالاتی که در پایان هر سال برای کارکنان دولتی و خصوصی و کارگران و بازنشستگان موسسات خصوصی و غیرخصوصی پیش می آید میزان ودیعه عیدی است. محاسبه عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان معمولاً در سه ماهه آخر هر سال و در نهایت در دو ماه انجام می شود. بهمن و اسفند سپرده می شود.

اما فرمول محاسبه عیدی چیست و بر اساس چه ضوابطی محاسبه و واریز می شود در شرکت های دولتی و غیردولتی، خصوصی و نیمه خصوصی متفاوت است. البته این قوانین به دلیل اجرای همزمان در سراسر کشور به همین صورت نوشته و اجرا می شود. اما هر شرکتی با توجه به امکانات و بودجه خود می تواند علاوه بر این مبلغ عیدی مزایایی را در نظر بگیرد. در تفکر معاصر به بررسی قوانینی می پردازیم که در سطح ملی تصویب شده و در تمامی منابع و سایت های اطلاع رسانی اعلام شده است. در اندیشه معاصر با ما همراه باشید.

قوانین و فرمول محاسبه عیدی.

مرخصی کارمندان هر سال معادل دو برابر آخرین حقوق آنهاست و حداکثر سقف این مبلغ نباید بیش از سه برابر حداقل حقوق سال جاری باشد. اما باید گفت که مرخصی مشمولان قانون کار با مشمولان دستگاه های دولتی که در پایان سال توسط دولت تعیین می شود، متفاوت است. همه کارگران در قانون کار شامل دریافت حداقل مرخصی در سال هستند.

بنابراین اگر کارگری یک سال تمام در سازمانی کار کرده باشد، مرخصی که به او تعلق می گیرد کمتر از ۲ برابر حقوق ماهانه نخواهد بود. این فرمول برای محاسبه تعطیلات کارگران استفاده می شود:

حقوق پایه * عملکرد سالانه * 2 تقسیم بر 365

مثلاً اگر شخصی 60 روز کار کرده باشد طبق این فرمول عیدی او معادل 5053000 ریال است. همچنین اگر آن سال کبیسه باشد، تعداد روزهای سال برای محاسبه عیدی 366 روز است.

زمان پرداخت عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان:

عموماً در 2 ماه آخر سال عیدی باید به کارمندان و کارگران پرداخت شود و آخرین مهلت پرداخت آن است. اسفند هر سال است.

قانون عید چیست؟

قانون عیدی قانونی است که همه ساله برای پرداخت عیدی تعیین می شود و همه شرکت ها ملزم به اجرای آن خواهند بود. متن این قانون این است که کلیه کارگاه های مشمول قانون کار اعم از دولتی یا خصوصی و خصوصی، خدماتی و کشاورزی مکلفند به هر یک از کارگران خود معادل شصت روز آخرین حقوق یک سال کار خود را پرداخت کنند. کار، مانند تعطیلات و پاداش قابل پرداخت. مبلغ پرداختی برای این مفهوم به هر کارگر نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

کسانی که کمتر از یک سال کار کرده اند به نسبت روزهای کاری عیدی می گیرند و برای کارگرانی که فصلی کار می کنند به نسبت روزهای کاری یک سال عیدی محاسبه می شود.

محاسبه عیدی و پاداش پایان سال برای کارگران حقوق بگیر میانگین درآمد آنها بر اساس تعداد روزهای کاری در سال است. ضمناً برای کارمندان ساعتی که حقوق ثابت ماهیانه ندارند و حقوق آنها به صورت ماهانه متغیر است، برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق 3 ماه گذشته مبنای محاسبه عیدی خواهد بود.

ضمناً برای کسانی که مرخصی استعلاجی گرفته اند و سازمان تامین اجتماعی مرخصی آنها را تایید کرده و به تبع آن جزء سابقه کار کارگر محسوب می شود و به آنها عیدی و پاداش تعلق می گیرد.

کارکنانی که اخراج یا بازنشسته شده و یا به هر نحوی رابطه خود را با کارگاه قطع کرده اند به نسبت زمان کار از مرخصی و پاداش سالیانه برخوردار خواهند شد.

مزایای مداوم چیست؟

هر فردی که در یک گروه کار می کند ممکن است علاوه بر حقوق، مبالغ نقدی یا غیر نقدی دریافت کند. مزایای مستمر کارکنان برای استراحتگاه به صورت ماهانه به کارکنان اختصاص می یابد. این مزایا می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد که در لیست حقوق و دستمزد نیز لحاظ می شود. مزایای نقدی مستمر عبارتند از:

* شیفت کاری

*حق آمدن و رفتن

*حق بچه هاست

*حق نگاه کردن

*حق جذب

و غیره و مزایای غیر پولی شامل استفاده از وسایل نقلیه مسکن یا شرکت می باشد.

مزایای غیر مستمر عبارتند از:

* به مرور زمان

* جایزه

*لباس

*خسارات ناشی از تخلیه

* بهره وری

*پاداش پایان سال

*عید

* بازخرید مرخصی ها یا سایر مزایایی که طبق قانون توسط کارفرما به کارکنان پرداخت می شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما