به گزارش بازتاب آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز سه شنبه 19 مهرماه پس از حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران و تشریح جزئیات سفر تیم مدیریت شهری به سوریه در جمع خبرنگاران حاضر شد. گفتند: تصمیم داریم 400 میلیون تومان وام به رانندگان بدهیم و بازپرداخت آن را طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید تسویه کنیم.

فارس در پیامی نوشت: شهردار تهران با تاکید بر اینکه برقی‌سازی تهران مسیری بی‌بازگشت است، گفت: برق‌رسانی به رفع عدم تعادل انرژی کشور و ایجاد زیرساخت‌ها برای رفع آلودگی و ترافیک تهران کمک می‌کند قانون هوای پاک این مسیر را ایجاد کرده است. وی گفت: برای توسعه حمل‌ونقل عمومی خریدهای داخلی و خارجی انجام داده‌ایم و تاکنون زیرساخت‌های آن فراهم شده است و گفت: سیستم اجازه استفاده هوشمندانه از برق در ایام پیک مصرف را نمی دهد شهردار تهران با اشاره به ماده 12 (صرفه جویی در مصرف سوخت) گفت: قانون پیش بینی کرده است که دولت مجبور به گرانی است. در صورت صرفه جویی به رانندگان تاکسی پرداخت کنید.

زاکانی تاکید کرد: اما در قانون مصوب پایان مجلس یازدهم سازمانی را پیشنهاد کردند که با ضمانت مجموعه های مختلف امکان پیش پرداخت را با نظارت رئیس جمهور فراهم کند. برقی شدن خواست شهید رئیسی و دولتش بود و امروز هم برقی شدن خواست دولت است. پزشکیان شهردار تهران به دیدار دو روز پیش خود با وزیر صلح اشاره کرد و گفت: وی نیز اعلام کرد که چاره ای جز برق رسانی نداریم و به خرید سری اول تاکسی های برقی اشاره کرد و گفت: اولین سری خرید توسط کرمان خودرو انجام شد. 171 خودرو بود که قیمت هر خودرو یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

به گفته زاکانی، از این مبلغ 400 میلیون تومان توسط راننده پرداخت می شود که بخشی از آن تقریبا (150 میلیون قیمت تاکسی های فرسوده است) و دو وام برای رانندگان با سود 8 درصد در نظر گرفته شده است. شهردار تهران گفت: 600 میلیون تومان وام و 300 میلیون تومان وام از سوی صندوق کارآفرین ارائه می شود. البته تلاش شده تا ماده 12 رعایت شود. زاکانی تصریح کرد: طبق ماده 12 باید حدود 10 هزار و 500 دلار طبق ضوابط به رانندگان تاکسی پرداخت می شد. ما در راه دریافت این تسهیلات هستیم و من در دو نوبت در این مورد در دولت صحبت کرده ام. شهردار تهران گفت: به رانندگان قول دادیم در این باره تحقیق کنند و خدمتگزاران دولت با آقای پزشکیان حق دارند در این باره تحقیق کنند. و بنده یک کارگروه پنج نفره با تمرکز بر پورمحمدی تشکیل شد. و مبلغ در حال حاضر مشغول تحصیل است.

وی تصریح کرد: ما برای این کار پول داریم و براساس مجوز قانونی، بودجه ای در نظر گرفته ایم و از صندوق کارآفرینان وام می گیریم. به گفته شهردار تهران، سهم هر خودرو حدود 400 تا 500 میلیون تومان است. به طور کلی حساب شهرداری است و صورتحساب طبق ماده 12 انجام می شود و پس از مشخص شدن رقم برای رانندگان بعدی محاسبه می شود. زاکانی ادامه داد: در حال رایزنی با صندوق هستیم و دستورالعملی تهیه شده است. به رانندگان قول می دهیم که این اقدام به زودی انجام شود اما کار اصلی صندوق است. وی با اشاره به خودروهایی که خود شهرداری وارد می کند، گفت: مدل قبض این خودروها متفاوت است و یک سال و نیم نفس کشیدن طول می کشد و راننده با همان شماره اولیه سوار می شود. شرکت داده می شود و خودرو تحویل داده می شود. وی تاکید کرد: طبق ماده 12 مبلغ سهم مناسب برای راننده 500 میلیون تومان است و کار از ما شروع می شود و اولین گروه خودروها در گمرک در یک شرکت سهامی عام ثبت می شوند که رانندگان سهامدار آن هستند. و سهم رانندگی، خودرو و سود سالانه شرکت را به دست می آورند. شهردار تهران به موضوع خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: همه خودروها دارای خدمات پس از فروش هستند، خدمات پس از فروش خودروهایی که وارد می کنیم توسط طرف چینی انجام می شود.

زاکانی به توسعه سایر وسایل حمل و نقل در تهران اشاره کرد و گفت: دو تراموای چرخ لاستیکی از چین بارگیری شده و ماه آینده وارد تهران می شود. وی گفت: اولین واگن رام چینی بهمن ماه وارد خطوط می شود. شهردار تهران با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسرانی گفت: تعمیرات اساسی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی در حال انجام است; سه سال پیش 860 اتوبوس در حال تردد بودیم که طبق آمار فعلی 2208 اتوبوس در حال تردد است. به گفته شهردار تهران، تعداد اتوبوس ها تا پایان امسال به 5 هزار دستگاه می رسد.

زاکانی تصریح کرد: البته قرارداد اتوبوس ها را بستیم و پول ارز را واریز کردیم و کار انجام شد. ضمن اینکه در کوچه پس کوچه های بوروکراسی کشور قرار دارد و به کندی پیش می رود و رسانه ها می توانند در این زمینه مطالباتی داشته باشند و این کمک بزرگی به ما در اجرای مطالبات مردم است. وی به موضوع ضمانت نامه های بانکی اشاره کرد و گفت: طرف چینی 343 میلیون یورو ضمانت نامه رسمی بانکی به ما داده است و صحبت هایی شده که من را متعجب می کند و می گویند خودرویی که خریدیم 80 سانتی متر از تونل ها بلندتر بوده است و گفتند چطور می‌خواهی این ماشین‌ها را کوتاه کنی؟ ما گرفتار این حرف ها هستیم. شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره انتصابات در شهرداری گفت: اینجا جای پاسخگویی به این سوال نیست، اما انتصابات یک امر معمولی است که انجام می شود.

وی در خصوص شایعه لغو سفر زاکانی به مسکو گفت: منع خروج از کشور اشتباه است و تمدید نکردن پاسپورت من مانند واگن هایی است که به هر حال این حرف ها را می زنند. شایعه تمدید نشدن پاسپورت من صحت ندارد و شوخی است که شوخی است. شهردار تهران در ادامه درباره پیش پرداخت واگن های مترو گفت: بخشی از پیش پرداخت انجام شده و بخشی دیگر باقی مانده است و وزارت امنیت و بانک مرکزی تمام تلاش خود را انجام داده اند، اما در آن زمان قرارداد رسمی می شود. پرداخت انجام شده است. بخشی را تثبیت کرده ایم و مابقی در هفته های آینده تثبیت می شود و طرف چینی اعلام کرده است که یک ماه پس از تثبیت 4000 تاکسی تحویل می دهد. وقتی از شهردار تهران پرسیده شد که بمب‌های بیروت سمی است، پاسخ داد: «مقامات مربوطه می‌توانند این را توضیح دهند، وقتی می‌خواست درخت‌ها را قطع کند، گفت: «تمام آن‌ها دروغ و دروغ بود. آنها ما را به قطع درختان در سال 2017 مرتبط کردند. شهردار تهران در خصوص باز شدن درهای مترو در روزهای اخیر گفت: تعداد زیادی قطار. دی 30 به دهه 70 اشاره دارد. اما یک بازسازی اساسی در حال انجام است و تلاش می کنیم شرایط را جبران کنیم و امیدواریم روند بازسازی و واردات قطارها تسریع شود.

وی با اشاره به حادثه پله برقی گفت: هر روز عصر گزارشی از وضعیت پله برقی ها دریافت می کنیم و همه گزارش ها در چندین اداره بررسی می شود و از مردم می خواهیم مشکلات را در 137 به ما اطلاع دهند بازرسی شهرداری نظارت تکمیلی انجام می دهد و علاوه بر آن نظارت داخلی نیز بر دستگاه ها انجام می شود من و سوریه گفتیم چشم. نبود از آنجایی که سوال روال دارد و طبق ماده 83 باید به فرد تذکر داده شود و رئیس شورا رسماً آن را به شهرداری ارائه کند و در صورت عدم رضایت از پاسخ شهرداری به سوال آموزش داده شود. زاکانی تصریح کرد: آقای چمران هم به من گفتند که سوال نیست اما من گفتم در دادگاه توضیح می دهم چون اردوی جهادی اسکان مایه افتخار شهرستان است و توانستیم مجوز 285 هزار واحد مسکونی را بگیریم. : توسعه دهنده می گوید که آیا می خواهد بسازد یا نه; کار ما این است که بتوانیم مردم را نجات دهیم و جامعه به این موضوع افتخار می کند. زاکانی ادامه داد: عبور از گلوگاه ماده 100 و 12 کمیسیون فرآیند بسیار سختی است و نیازمند ده ها هزار مجوز در قانون شهرستان و کشور است که روی آن کار شده است ساعت، و در این زمینه به ابهامات می پردازم.

وی تصریح کرد: 30 هزار واحد مسکونی متعلق به سازمان نوسازی شهرداری است و برای 25 هزار واحد در حال اخذ مجوز است. این واحدها هم برای کارمندان و هم مسکن ارزان قیمت برای عموم مردم در نظر گرفته شده است. کلیسا باید خدمات رسانی به مردم را تسهیل کند. زاکانی همچنین با اشاره به تاریخچه نقاشی های موزه امام علی (ع) گفت: آنچه مطرح می کنند اساساً اشتباه است. در آیین نامه 1981 100 سال قدمت دارد. آیا شهرداری باید 80 میلیون تومان بپردازد؟ این آیین نامه باید با دقت خوانده شود، شهردار تهران گفت: اگر فروش این آثار در کشور رواج پیدا کند و آثار هنرمندان به نمایش گذاشته شود، عرصه بزرگی با منفعت اقتصادی ایجاد می شود و بازی بزرگی برای دستیابی است. دولت باید پرچمدار باشد. دولت دیروز و امروز مشتاق است نتیجه تلاش هنرمندان را به جهانیان ارائه دهد. همه کشورها به دنبال این مشکل هستند و من از برخی موارد تعجب می کنم. یکی یکی از مدیران شهری در گفتگو با اعضای شورای شهر گفت: فکر نمی کنم شهرداری وجود داشته باشد که بتواند به این سوالات پاسخ دقیقی به موضوع توئیت بدهد یکی همچنین با مدیران جامعه و اعضای شورا تعامل خواهم داشت.

۲۳۳۲۱۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما