ساکو اظهارات خود را مبنی بر اینکه «مرسدس بنز باید همیشه شبیه مرسدس بنز باشد» در سال‌های حضورش در این شرکت به حقیقت پیوست. بسیاری از خودروهای نمادین این برند لوکس آلمانی در طول 41 سال فعالیت خود در مرسدس طراحی شدند.

به گزارش برنا، ساکو پس از همکاری کوتاه مدت با کارگاه های خصوصی خودرو مانند Ghia و Pininfarina به مرسدس پیوست.

ساکو در سال 1958 به عنوان دومین طراح که روی توسعه پیش از بدنه کار می کرد به مرسدس ملحق شد و متعاقباً به عنوان مدیر طراحی بدنه و مفهوم سازی ابعاد منصوب شد. طرح های قابل توجه سال های اولیه شامل 600 (W100) و 230 SL، معروف به “بتکده” (W113) بود. علاوه بر خودروهای تولید سری، این طراح با استعداد در ساخت خودروهای مفهومی با موتورهای چرخشی و درهای بالدار مانند C 111 و C 111-II نیز مشارکت داشته است.

در سال 1975 او به عنوان رئیس طراحی ساکو منصوب شد و اولین پروژه او W123 T بود که پیشروی کلاس E استیشن واگن بود. این خودرو جایگاه ویژه ای در تاریخ این برند دارد زیرا اولین استیشن واگن مرسدس بود. او همچنین S-Class W126 و نسخه کوپه جذاب آن C126 را طراحی کرد. علاوه بر این، طراحی مرسدس G کلاس تحت نظارت او در دهه 70 تایید شد.

ساکو همچنین با عرضه سری 190 (W201) که پیشرو کلاس C محسوب می شود، به مرسدس کمک کرد تا مشتریان جوان تر را جذب کند. همین امر در مورد طراحی های بعدی آن، از جمله عرضه کلاس A در سال 1997، صدق می کند. پروژه های آنها از SUV لوکس کلاس M تا مینی ون کلاس V را شامل می شد. آخرین خودروهایی که ساکو قبل از بازنشستگی در 31 مارس 1999 طراحی کرد S-Class W220 و CL-Class C215 بودند.

بسیاری از این خودروها در دوره ای تولید شدند که مرسدس به دلیل ماشین های بسیار مهندسی شده و ناهموارش به عنوان “مثل یک تانک ساخته شده” شناخته می شد. طرح‌های ساکو، به‌ویژه در سال‌های اولیه کارش، جاودانه باقی می‌مانند. این طراح فوق العاده با استعداد سال ها پس از بازنشستگی خود گفت:

مرسدس زندگی من بود و به آن دوره افتخار می کنم.

برونو ساکو در 19 سپتامبر در سیندلفینگن آلمان در 90 سالگی درگذشت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما