رئیس قاضی استان کرمان گفت: حکم اعدام دو نفر از افراد متجاوز به عنف در محور هفت باغ کرمان در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی گفت: رسیدگی به موقع به این گونه ادعاهای نقض امنیتی و مجازات مجرمان بر اساس قانون کمک موثری به کاهش آلام شهروندان آسیب دیده از این جرایم خواهد کرد.

رئیس قاضی استان کرمان با بیان اینکه در خرداد در ماه 1402 پس از چندین مورد تعرض افراد ناشناس در محور هفت باغ، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار دستگاه قضایی و ماموران انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی یعنی متهم قرار گرفت. این پرونده در مدت کوتاهی توسط ماموران قضایی شناسایی و دستگیر شدند

وی ادامه داد: متهمان این پرونده سه نفر بودند و علت اصلی ارتکاب جرم در این پرونده حمله به مردم به ویژه جوانان و زوجین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: «متهم ردیف اول» این پرونده در رابطه با ارتکاب دو تجاوز به عنف و سرقت مستعد شکنجه، «متهم ردیف دوم» این پرونده در رابطه با ارتکاب دو نفر. پرونده های تجاوز جنسی و سرقت منجر به شکنجه و بر اساس پرونده ها در شعبه دوم کیفری یک استان به اعدام محکوم شدند.

وی با تاکید بر اینکه محاکمه متهمان این پرونده با حضور وکلای آنها و با رعایت تمامی موازین قانونی و آیین دادرسی کیفری انجام شد، گفت: رای صادره از سوی دادگاه پس از تایید دیوان عالی کشور اجرا شد.

رئیس قاضی استان کرمان به مقوله جرم تجاوز به عنف توام با سرقت و غیرقابل تحمل بودن این گونه جرایم نه برای شهروندان و نه برای ما مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی با نظرات قاطع خود و مدافعان امنیت. مردم در سیستم های امنیتی و فرجا همواره با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان از جان و مال و ناموس مردم دفاع عملی می کند.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن با دقت کامل و طی مراحل قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای حکم شد، افزود: انتشار این اخبار شنیع تجاوز جنسی در گذشته سالی که باعث تأسف و تأثر فراوان مردم استان شد. برخورد به موقع با این گونه اتهامات ضدامنیتی و مجازات مجرمان به طور موثر به کاهش آلام شهروندان آسیب دیده از این جنایات کمک می کند و از متکبر شدن سایر افرادی که مستعد ارتکاب چنین جرایمی هستند جلوگیری می کند. کشور اسلام ما از این گونه آسیب های اجتماعی محفوظ بماند.

رئیس قاضی استان کرمان گفت: در خصوص متهم ردیف سوم پرونده نیز با توجه به اینکه پرونده برای رفع ابهامات به دیوان عالی کشور ارجاع شد، پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور، بر این اساس آخرین دادگاه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. تصمیمات

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما