خبر را برای من بخوانید

بازتاب آنلاین، جوان الجزایری که 26 سال پیش ربوده شده بود در آغل گوسفندان همسایه پیدا شد.

در سال 1998، زمانی که عمر بن عمران 19 ساله به طور مرموزی در جریان جنگ های داخلی الجزایر ناپدید شد، خانواده او برای مدت طولانی به دنبال او بودند. اما پس از اینکه جست‌وجوها برای یافتن عمر ناکام ماند، گمان می‌رود که او در میان 200000 کشته یا 20000 ربوده شده در ناآرامی‌های داخلی کشور باشد. با این حال آنها همچنان به دنبال نشانه ای از عمر بودند و در تمام این سال ها امیدوار بودند که روزی او را پیدا کنند.

سرانجام پس از 26 سال، ساعت 8 صبح روز 12 می (23 اردیبهشت ماه) امسال به وقت محلی فردی ناشناس با پلیس الجزیره تماس گرفت و از زنده بودن عمر خبر داد. فردی ناشناس به پلیس گفت که مردی 61 ساله که در 200 متری خانه پدری عمر در شمال الجزیره زندگی می کند، او را در آغل گوسفندان خود در پشت کاه های انبار شده در آنجا زندانی کرد. با این خبر بلافاصله پلیس راهی محل شد. وقتی به خانه همسایه رسیدند او مانع از ورود پلیس شد اما وقتی دید نمی تواند مقاومت کند تصمیم به فرار گرفت اما پلیس او را در حالی که در حال دویدن بود دستگیر کرد.

بدین ترتیب ماموران پلیس وارد آغل گوسفندان شدند و پس از برداشتن نی ها، مردی 45 ساله را مشاهده کردند که در گوشه ای به زنجیر بسته شده بود و چیزی عجیب به گردنش زده بود. پلیس به خانواده عمر اطلاع داد و آنها متعجب شدند و پس از 26 سال فرزند گمشده خود را در آغوش گرفتند. عمر که در وضعیت روحی و روانی بسیار بدی قرار داشت به پلیس گفت که در این سال ها مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او ادامه داد که گاهی اوقات می‌توانست خانواده‌اش را از دور ببیند، اما به دلیل طلسمی که آدم ربا روی گردنش گذاشته بود، احساس می‌کرد نمی‌تواند با آنها تماس بگیرد. مادر عمر در سال 2013 به این باور بود که پسرش کشته شده است. عمر به پلیس و رسانه های الجزیره گفت که حتی از دور شاهد تشییع جنازه مادرش بوده است. وزارت دادگستری الجزایر اعلام کرده است که تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و عمر تحت مراقبت های پزشکی و روانی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما