روزنامه نیویورک تایمز امروز (دوشنبه) گزارش داد که مقامات آمریکایی معتقدند رژیم صهیونیستی را متقاعد کرده اند که حمله زمینی بزرگی به جنوب لبنان انجام ندهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مقامات آمریکایی پس از گفتگوهای فشرده در آخر هفته (به وقت محلی) اعلام کردند که از نظر آنها اسرائیل تنها در حال برنامه ریزی حملات «کوچکتر و هدفمندتر» به جنوب لبنان است.

پس از مذاکرات، مقامات آمریکایی که به دلیل مذاکرات حساس اطلاعاتی و دیپلماتیک نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که معتقدند “فرماندهان پس از پایان عملیات به سرعت عقب نشینی خواهند کرد.”

به نوشته این روزنامه، «مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اطمینان دادند که قصد ندارند این حملات را با عملیات نظامی بزرگ یا اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان دنبال کنند».

بر اساس این گزارش، آمریکا نشانه هایی از تدارک رژیم اسرائیل برای حمله به لبنان دید و برخی از مقامات آمریکایی معتقد بودند که عملیات زمینی بزرگی نزدیک است.

این روزنامه پرمخاطب آمریکایی خاطرنشان کرد: مشخص نیست که اسرائیل تصمیم نهایی خود را گرفته است یا خیر و این احتمال وجود دارد که با وجود نگرانی های کاخ سفید پس از حملات هدفمند اسرائیل، همچنان یک حمله تمام عیار انجام شود.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست اخیراً به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که تل آویو به واشنگتن اطلاع داده است که قصد دارد یک حمله زمینی محدود به لبنان انجام دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :