در آخر هفته ای که سینمای جهان گذشت (20-22 سپتامبر / 6-8 مهر) انیمیشن «روبات وحشی» (The Wild Robot) منتشر شد و توانست پرفروش ترین اثر هفته در گیشه باشد. انیمیشن کمپانی «یونیورسال پیکچرز» توانست در دو روز 35 میلیون دلار بفروشد.

به گزارش تجارت نیوز، «ربات وحشی» به کارگردانی کریس سندرز داستان ربات هوشمندی را روایت می کند که در جزیره ای خالی از سکنه سرگردان است. او برای زنده ماندن در این محیط سخت، رابطه نزدیکی با حیوانات جزیره برقرار می کند و از یک بچه غاز یتیم نگهداری می کند.

«بیتل جویس، بیتل جویس» (Beetlejuice Beetlejuice) نیز توانست با فروش بیش از 16 میلیون دلار جایگاه دوم پرفروش ترین های آخر هفته را به خود اختصاص دهد. این اثر که دنباله ای بر فیلم اول این مجموعه محسوب می شود و به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است، در چهارمین هفته اکران خود توانسته فروش کلی 250 میلیون دلاری را به ثبت برساند.

بیتل جویس بیتل جویس داستان سه نسل از قبیله دیتز را روایت می کند که پس از مرگ ناگهانی در خانواده به خانه کنار رودخانه خود نقل مکان می کنند. هنگامی که آسترید (جنا اورتگا) دختر نوجوان سرکش لیدیا (وینونا رایدر) دریچه ای به زندگی پس از مرگ پنهان شده در زیرزمین کشف می کند.

این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از آلفرد گاف و مایلز میلار ساخته شده است. «مارک توبروف»، «دده گاردنر»، «جرمی کلینر»، «تامی هارپر» به همراه تیم برتون تهیه کنندگان این فیلم هستند و نام «برد پیت» نیز از جمله عوامل اجرایی این فیلم است.

انیمیشن «Transformers One» که دومین هفته اکران خود را در سینماهای آمریکا سپری می کند، با وجود افت 62 درصدی فروش، توانست سومین فیلم پرفروش هفته را از آن خود کند. محصول کمپانی پارامونت پیکچرز در هفته ای که گذشت 9.3 میلیون دلار فروخت تا فروش آن در دو هفته ای که از اکران می گذرد به مرز 40 میلیون دلار برسد.

«ترانسفورمرز 1» داستان اپتیموس پرایم جوان و مگاترون جوان را دنبال می‌کند که از برادری به دشمنان قسم خورده تبدیل شده‌اند و تمرکز فیلم بر رابطه این دو شخصیت خواهد بود. کریس همسورث در نقش اپتیمون پرایم، برایان تایری هنری در نقش مگاترون، اسکارلت جوهانسون در نقش الیتا، کیگان مایکل کی در نقش بامبلبی، جان هام در نقش سنتینل پرایم، لارنس فیشبورن در نقش آلفا تریون و استیو بوشمی از جمله صداپیشگان انیمیشن «تبدیل شوندگان» هستند. 1″ هستند

درام اکشن و ترسناک «دوارا قسمت 1» محصول هند و به کارگردانی کاروتا سیوا نیز در این هفته اکران شد و با استقبال مخاطبان مواجه شد و 5.6 میلیون دلار فروخت.

این فیلم هندی که توسط NTR Arts و Yuvasudha تولید شده است، حماسه‌ای درباره سرزمین‌های ساحلی و ماجراجویی‌ها و هیجان‌های مرتبط با آن‌ها است.

فیلم سینمایی «اسپک بدون ایول» به نویسندگی و کارگردانی جان واتکینز که از 14 سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران شد، در سومین هفته اکران خود توانست 4.3 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود را به 28، عبور از یک میلیون دلار برساند. فروش این فیلم با افت 25.8 درصدی همراه بود.

محصول یونیورسال پیکچرز با نگاهی روانشناسانه در ژانر وحشت ساخته شده است. این فیلم بازسازی فیلم دانمارکی 2022 به همین نام است. در این فیلم جیمز مک آووی، مکنزی دیویس و اسکات مک نیلی ایفای نقش می کنند.

درام فانتزی «مگالوپولیس» (Megalopolis) به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فرانسیس فورد کاپولا در افتتاحیه خود توانست چهار میلیون دلار فروش کند. در عین حال فروش بیشتری برای این فیلم پیش بینی می شد که در بخش رقابتی نخل طلای کن 2024 انتخاب شد.

داستان این فیلم پس از یک فاجعه ویرانگر در نیویورک امروزی می گذرد و آدام درایور، جانکارلو اسپوزیتو، ناتالی امانوئل، اوبری پلازا، شیا لبوف و…

«ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) پس از 10 هفته اکران همچنان در فهرست پرفروش ترین ها قرار دارد. این اثر از کمپانی والت دیزنی در هفته ای که گذشت 2.6 میلیون دلار فروخت به طوری که مجموع فروش آن از مرز 631 میلیون دلار گذشت.

خلاصه داستان فیلم ددپول و ولورین: گروهی جوان از مستعمره‌نشینان فضایی در حالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروکه را جمع‌آوری می‌کنند، با ترسناک‌ترین شکل زندگی جهان مواجه می‌شوند.

فیلم سینمایی «الاغ قدیمی من» به کارگردانی مگان پارک و تهیه کنندگی مارگو رابی توانست در سومین هفته اکران خود به فروش 2.2 میلیون دلاری دست پیدا کند.

در این فیلم بازیگر 18 ساله Maisie Stella نقش الیوت را بازی می کند که تابستان گذشته خود را قبل از رفتن به کالج در تورنتو در مزرعه پدر و مادرش می گذراند. الیوت پس از استفاده از داروهای روانگردان، با نسخه بزرگسالی از خود روبرو می شود که به او هشدار می دهد که عاشق پسر کشاورز پدرش نشود.

فیلم «هرگز رها نکن» نیز در دومین هفته اکران خود به فروش 2.2 میلیون دلاری دست یافت. این اثر به کارگردانی الکساندر آجا و نویسندگی کوین کوفلین و رایان گروسبی است. «هرگز رها نکن» که در ژانر ترسناک روایت می‌شود، داستانی دراماتیک درباره یک خانواده و مبارزه آن‌ها با یک نیروی شیطانی و خطرناک را روایت می‌کند.

در این فیلم بازیگرانی چون هالی بری، آنتونی بی جنکینز، متیو کوین اندرسون و… به ایفای نقش می پردازند. «هرگز تسلیم نشو» فیلمی پر تنش و هیجان است که با تلفیق داستانی عمیق و جلوه های ترسناک توانسته اثری چشمگیر در ژانر وحشت بقا ارائه دهد.

فیلم The Substance نیز در دومین هفته اکران خود ۱.۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم به کارگردانی کورالی فارگیت در جشنواره کن در تاریخ 19 می 2024 به نمایش درآمد. دمی مور، دنیس کواید و مارگارت کوالی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما