پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: آژانس شیشه ای

ژانر: اکشن، درام

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

سال انتشار: ۱۳۷۶

امتیاز فیلم در (IMDB): 7.8 از 10

بازیگران: پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان، قاسم زارع، بیتا بادران، اصغر نقی زاده، محمد حاتمی، صادق صفایی، بهروز شعیبی، عزت الله مهرآوران، فرشید زارعی فر، هنگام فرازمند، بهناز توکلی، فرهاد شرعی، فرهاد شرعی. متین، مهرداد فلاحتگر،

خلاصه فیلم

داستان فیلم درباره عباس، رزمنده سابق جنگ ایران و عراق است که به دلیل جراحات جنگی در آستانه مرگ قرار دارد. برای معالجه فوری عباس، رفیق سابقش حاج کاظم می خواهد او را به لندن ببرد، اما وقتی نمی توانند هزینه هواپیما را بپردازند، حاجکاظم در آژانس هواپیمایی گروگان می گیرد.

در مورد فیلم

آژانس شیشه ای حتی با اپوزیسیون در آژانس که به فکر خود و جایگاهشان هستند، از صاحب آژانس گرفته تا حاجی فیروز شب عید، از یک خانم و آقا متدین گرفته تا مردی که سینماگر معروف ایرانی را به یاد می آورد، از کارمندان بی گناه. از نمایندگی گرفته تا… هر تفکر و رفتار نماینده ای در ایران امروز. نمایندگانی که هر دهه به شکل های مختلف و با عناوین مختلف ظاهر می شوند، از هواداران «رنگین ها» گرفته تا شبه اپوزیسیون های کوچک و بزرگ، اما مهم این است که هستند، حضور دارند و مخالف هستند.

آیا وقتی آژانس کریستال را برای چندمین بار، داوطلبانه یا تصادفی (مثلاً بدون اطلاع از پخش آن) برای چندمین بار تماشا می کنیم، همه اینها باعث گریه ما نمی شود؟ و آیا پس از دیدن آنها دیالوگ ها را زمزمه نمی کنیم و در لحظاتی از زندگی خود از آنها استفاده نمی کنیم؟ آیا مقابله با جنگ هشت ساله و اثرات آن بر جامعه چیزی است که به مرور زمان از بین می رود و خوانش مردم را متفاوت می کند؟ یا تعبیر دوستی؟ یا عشق بین یک زوج؟ یا بچه ها به والدین اعتقاد دارند؟ یا موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان؟

به همین دلیل است که ما مخاطبان معاصر «آژانس شیشه‌ای» و مخاطبان دوره‌های بعد می‌توانیم/می‌توانیم این فیلم را ببینیم و از آن لذت ببریم/از آن لذت ببریم و خوانش‌ها و برداشت‌ها نسبت به آنچه در زمان اکران بوده تغییری نمی‌کند. تولید و انتشار. از کار این همان چیزی است که «آژانس کریستال» را به فیلمی برای تمام سنین تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما