به گزارش مانیبان، بازار سرمایه در سومین روز هفته مانند دو روز کاری گذشته منفی بود. بنابراین شاخص کل با 6 هزار و 366 واحد کاهش به دو میلیون و 131 هزار واحد رسید.

بازار سهام در نهمین روز از اولین ماه پاییز سقوط کرد. این در حالی است که این بازار از 5 شهریور تا پایان هفته گذشته اغلب صعودی بوده است. به نظر می رسد که ریسک های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی اثر کاهشی بر بازار سهام داشته اند. در عین حال سازمان بورس دامنه نوسانات را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

شاخص بورس تهران به روند نزولی خود ادامه داد

روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت 6 هزار و 366 واحدی در رقم 2 میلیون و 131 هزار و 605 واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز با افت 860 واحدی به 702 هزار و 823 واحد رسید.

امروز 168 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 4 هزار و 156 میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فارس و شستا از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که قرمز شد. از جمله نمادهای پرمعامله نیز می توان به فولاد، وبملت و شستا اشاره کرد.

روز نهم مهر شاخص فرابورس ایران 1403 نیز با 21 واحد کاهش به رقم 22 هزار و 204 واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس امروز 75 هزار و ارزش آن 45 میلیارد تومان بود.

آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما فاذر و شوان تاثیر منفی داشتند. نمادهای مارون، پهار و قشداب از جمله نمادهای پرمعامله بودند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار و پس از جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه روز شنبه 16 مهرماه 1403 مقرر شد؛ بر اساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، به منظور حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از تأثیر هیجانات بر روند بازار، محدوده نوسان کلیه نمادهای سهام و حقوق ترجیحی سهام و مختلط و متغیر. صندوق های درآمدی قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس مثبت و منفی به یک درصد محدود خواهد شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما