آبروریزی شورولت گروو در تست تصادف ؛ صفر ستاره ایمنی برای کراس اوور چینی آمریکایی

شورولت گرو یک کراس اوور کوچک و نسبتا ناشناخته است که حدود چهار سال پیش با قیمت پایه 12000 دلار معرفی شد. این خودروی مقرون به صرفه اساساً نسخه‌ای از مدل بائوجون 510 چینی است و توسط سرمایه‌گذاری مشترک SAIC-GM-Wuling تولید می‌شود. با وجود قیمت رقابتی این کراس اوور دو طرفه، اکنون از نظر ایمنی با چالش جدی مواجه است.

امتیاز ناامید کننده تست تصادف شورلت گروو

بر اساس آخرین گزارش خودرو، نتایج تست تصادف از شعبه لاتین NCAP نشان می دهد که شورولت گروو از نظر ایمنی حرفی برای گفتن ندارد، زیرا حتی ستاره ایمنی هم دریافت نکرده است. به گفته Encap Latin، Grove به دلیل ساختار ناپایدار و ضعیف نمی تواند از قفسه سینه، زانو و پاهای راننده در برخورد از جلو به خوبی محافظت کند. به همین دلیل این خودرو به رتبه ایمنی صفر ستاره دست یافته است.

در تست تصادف جانبی نیز Groove عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد، زیرا میزان تغییر شکل بدنه در کابین قابل توجه بود. عملکرد حیاتی شورولت گروو در چارچوب این کراس اوور است که از چهار کیسه هوای ایمنی استاندارد بهره می برد. اما از سوی دیگر خبری از سیستم های پیشرفته کمک رانندگی (ADAS) حتی به عنوان آپشن در این خودرو نیست. در بخش حفاظت از عابر پیاده، این کراس اوور چینی-آمریکایی عملکرد ضعیف و حداقلی در حفاظت از سر داشته است. حفاظت از قسمت تحتانی ران ضعیف و محافظت از ساق پا به عنوان خوب و حداقل رتبه بندی می شود.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم که در حفاظت از مسافران بزرگسال امتیاز 39.42 درصد، در حفاظت از مسافران جوان 68.57 درصد، در حفاظت از عابران پیاده 36.37 درصد و در سیستم های کمکی امتیاز است. بخش امتیاز 58.14 درصد به شورلت گرو اعطا شده است.

بدبختی تست تصادف شورولت گروو; صفر ستاره ایمنی برای کراس اوور چینی-آمریکایی
آبروریزی شورولت گروو در تست تصادف ؛ صفر ستاره ایمنی برای کراس اوور چینی آمریکایی

Stefan Brodziak، رئیس شعبه لاتین NCAP در پاسخ به این نتایج گفت: “ما از شورولت می خواهیم که فوراً به کمبودهای جدی ایمنی Grove رسیدگی کند. آزمایشات NCAP لاتین نشان داده است که این خودرو ساختار ضعیف و حداقل محافظت از آن را دارد. سرنشینان بزرگسال، ایمنی عابر پیاده ضعیف است و هیچ گزارشی از سیستم های ایمنی پیشرفته در آن وجود ندارد “ما به مصرف کنندگان توصیه می کنیم تا زمانی که بهبودهای قابل توجهی انجام نشده و دوباره آزمایش نشده است، این وسیله نقلیه را خریداری نکنند.”

مقایسه با سایر خودروهای ارزان قیمت

برخی معتقدند که نمی توان از یک خودروی ارزان قیمت به اندازه مدل های گران قیمت مجهز به تجهیزات ایمنی بیشتر انتظار داشت. اما این بدان معنا نیست که همه خودروهای ارزان قیمت در تست های تصادف رتبه صفر ایمنی را دریافت می کنند. به عنوان مثال داچیا ساندرو که خودرویی ارزان و مقرون به صرفه است در تست های Euro NCAP موفق به کسب دو ستاره شده است. مدل برقی داچیا اسپرینگ که در چین تولید می شود، ستاره ایمنی را از آن خود کرده است.

با این حال، واقعیت سخت این است که همیشه مبادلاتی برای کاهش هزینه های تولید انجام می شود. اما سود حاصل از فروش این محصولات ارزان قیمت ممکن است متاثر از هشدارهای سازمان های ایمنی خودرو و آگاهی از خطرات تصادف با این خودروهای صفر ستاره باشد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما