به گزارش بازتاب آنلاین از استان چهارمحال و بختیاریدکتر صالحی فرد وی با گرامیداشت 17 مهرماه روز جهانی قلب گفت: بیماری های قلبی عروقی با حدود دو هزار مرگ در سال همچنان عامل اصلی مرگ و میر در استان است.

وی افزود: این دسته از بیماری ها علل زیادی دارند که از آن جمله می توان به استعمال دخانیات، دیابت، فشار خون و چاقی، آلودگی هوا و… اشاره کرد.

دکتر صالحی فرد افزود: روز جهانی قلب در 29 سپتامبر (17 مهر 1403) فرصتی است که می توان از آن برای افزایش آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده ها، جوامع و دولت ها به اقدام فوری برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد.

وی یادآور شد: شعار امسال روز جهانی قلب «عمل با قلب» و شعار ملی آن «مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی» است.

دکتر صالحی فرد گفت: پیام اصلی این روز «توانمندسازی عموم مردم برای مراقبت از سلامت قلب» با تاکید بر اهمیت و نقش پیشگیری بر درمان، تعادل در رژیم غذایی، فعالیت بدنی کافی و همچنین پرهیز از مصرف دخانیات و الکل است. تاکید می شود. .

کاهش سن سکته قلبی در کشور
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری های قلبی و عروقی یکی این یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان و همچنین عامل اصلی مرگ و میر در کشور واستان است. بیشتر این مرگ و میرها در افراد زیر 70 سال رخ می دهد که پربازده ترین افراد جامعه هستند.

وی یادآور شد: سن سکته قلبی در کشور نسبت به سه دهه گذشته 10 تا 15 سال کاهش یافته است و در مقایسه با برخی از کشورها مانند اروپای غربی، آمریکا و ژاپن، این سن در کشور 10 تا 15 سال کمتر است. به طور متوسط

دکتر صالحی فرد خاطرنشان کرد: فشار خون بالا، قند خون بالا، کم تحرکی، استعمال دخانیات و رژیم غذایی ناسالم به ویژه مصرف زیاد نمک از عوامل خطر ابتلا به این بیماری ها است، بنابراین پیشگیری و درمان این بیماری ها یک چالش جدی مراقبت های بهداشتی تلقی می شود.

به گفته وی؛ با توجه به تم امسال، باید همیشه و همه جا به سلامت قلب خود توجه کنید یکی بیایید به مهم ترین اعضای بدن فکر کنیم و در این زمینه از طریق اصلاح سبک زندگی از جمله تغذیه مناسب، فعالیت بدنی کافی، پرهیز از سیگار و مراقبت های منظم به ویژه اندازه گیری خطر 10 ساله بیماری های قلبی عروقی زیر نظر پزشکان عمومی. و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، از بروز بیماری های قلبی عروقی، در نتیجه از هزینه های گزافی که ما و جامعه متحمل می شوند، جلوگیری می کنند.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما