نتایج تحقیقات در مورد قهوه و افسردگی نشان داده است که افراد هنگام نوشیدن قهوه علائم کمتری را تجربه می کنند.

گزارش مهرمطالعات بر روی اثرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر سرطان یا سکته مغزی را نیز نشان داده است. نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری پارکینسون را نیز کاهش دهد. ترکیبات محافظ در دانه‌های قهوه، همراه با اثرات کافئین، ممکن است توانایی‌های شناختی ذهنی ما را بهبود بخشد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

چگونه قهوه بر علائم افسردگی تاثیر می گذارد؟

افسردگی میلیون ها نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. شدت علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شایع ترین علائم افسردگی شامل عدم علاقه به فعالیت هایی است که قبلاً از آن لذت می بردید، مشکل در تمرکز و کمبود انرژی. افراد مبتلا به افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علائم را تجربه می کنند.

کارشناسان شروع به تعجب کردند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد یا خیر. یک مطالعه منتشر شده ارتباط بین نوشیدن بیشتر قهوه و کاهش شدت علائم افسردگی را نشان داد. یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر بزرگسالان میانسال نتایج مشابهی پیدا کرد.

به نظر می رسد نوشیدن قهوه ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. اما این بدان معنا نیست که این نوشیدنی باید اساس رژیم غذایی شما را تشکیل دهد. اگرچه نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، اما مصرف بیش از حد آن معایبی نیز دارد.

مضرات نوشیدن زیاد قهوه

افزایش مصرف کافئین به پدیده ای رایج در میان بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی تبدیل شده است که به دنبال انرژی برای ادامه تحصیل یا تحصیل هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، ضربان قلب سریع و بی خوابی ایجاد کند.

به گزارش وب ام دی”نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. برخی از افراد علائمی مانند افزایش اضطراب، سردرد و بی قراری را گزارش می کنند.

به گفته متخصصان، از آنجایی که کافئین یک ماده مخدر است، افراد ممکن است به آن معتاد شوند و تلاش برای ترک عادت قهوه باعث بروز علائمی مانند خستگی، سردرد و عدم شفافیت ذهنی می شود.

در همین حال، کافئین موجود در قهوه ممکن است با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند اختلالات تیروئید استفاده می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همچنین ممکن است با داروهای تجویز شده برای مشکلات سلامت روان تداخل منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و مدیریت انسولین را دشوارتر کند.

علاوه بر این، زنان یائسه ای که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند، ممکن است به دلیل کمبود کلسیم، استخوان های ستون فقرات خود را از دست بدهند. افراد دیگری که باید در مصرف قهوه خود احتیاط کنند، حتی برای کمک به علائم افسردگی، افرادی هستند که رفلکس اسید یا کلسترول بالا دارند.

حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی ممکن است به بهبود علائم افسردگی کمک کند. می توانید قهوه را بدون افزودن شکر در رژیم غذایی خود بگنجانید. مشاهده شده است افرادی که قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشند کمتر افسرده می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما